Tuesday, March 22, 2011

Tojás en cocotte laskagombával

Ma csak egy gyors reggelit hoztam, mivel mostanság máshol jár az eszem, méghozzá egy tortán. Erről majd bővebben akkor írok, ha elkészült, most nem szeretnék még semmit sem elárulni róla. Gyönyörű friss laskagombát sikerült vennem és arra gondoltam, hogy pont jó lenne reggelire néhány tojással.


Rántottához nem volt kedvem, úgyhogy arra gondoltam kicsit más irányba indulok. Az en cocotte csupán annyit jelent, hogy kis tálkában főzik meg a tojást. A laskagombát, ami egyébként az egyik kedvencem, kevés vajon egy salotta társaságában megpirítottam, majd adtam hozzá friss kakukkfüvet, pár csepp citromlevet és tejszínt, aztán főztem pár percig.


Kivajaztam néhány hőálló formát és ennek az aljába kanalaztam
a gombát, majd ráütöttem egy tojást és meglocsoltam tejszínnel. A tetejére mehet akár egy adag reszelt sajt, vagy a gombás részre egy szelet Taleggio vagy valamilyen más hasonló karakterű sajt. Ezután már csak várni kellett, hogy a 170°C-os sütőben 10-15 perc alatt elkészüljön. Mellé pirítós, vaj és snidling került az asztalra.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...