Tuesday, March 29, 2011

Articsóka à la grecque citromos majonézzel

Végülis, az teljesen világos, hogy az articsókaszezon augusztustól-október közepéig tart. Na jó, de itt most a bébi verzióról van szó. Nem megy ki a fejemből, hogy Giorgio Locatelli könyvében írja, hogy a tavaszi szezon alatt több láda bébi articsókát használnak, méghozzá a szicíliai carciofi spinosi-t és a lila violetta di Chioggia fajtákat. Valaki, aki otthon van a témában az kérem szépen, világosítson fel, mert jó lenne tudni, hogy akkor pontosan mikor van a bébi articsókának szezonja? Bármikor is legyen, ezeknek az aranyos apró articsókáknak lehetetlen volt ellenállni!

Escoffier könyvét olvasgatva megakadt a szemem egy receptben és úgy gondoltam annak alapján főzöm majd meg az articsókát. A bébi articsóka igazán hálás zöldség, mert ellentétben nagyméretű fajtájával, a tisztítása egyszerű, hiszen a közepét sem kell kivájni. Szóval a megpucolt zöldséget citromos vízben babérlevéllel, kakukkfűvel, koriandermaggal, feketeborssal és természetesen sóval, valamint egy kevés olívaolajjal együtt pár perc alatt puhára főztem. Miután kihűlt a hűtőbe tett
em két napra. Aztán jó hidegen friss fűszernövényes, citromos majonézzel tálaltam.


Hozzávalók:
1 tojássárgája
1/2 tk dijoni mustár
1/2 ek vörösborecet
150 ml olaj
1/2 citrom héja és leve
ízlés szerint fűszernövények (turbolya, petrezselyemzöld, kakukkfű)
só, bors

Keverjük krémesre a tojássárgáját a mustárral és az ecettel. Ezután csurgassuk vékony sugárban az olajat és verjük folyamatosan. Ízesítsük sóval és borssal, majd k
everjük bele a citromlevet és a lereszelt héjat, valamint a felaprított fűszernövényeket.

5 comments:

Eszter said...

Szuper!

Vera said...

Passz, most is csak a zöldséges könyvet tudom idézni, amit a múltkor is mondtam....
Én is szemeztem az articsókával, szerintem a hétvégre veszek is :)

Frau Paprika said...

Válasszal én sem tudok szolgálni, de az biztos, hogy a receptet mindenképpen kipróbálom!;)

Reni said...

Konkrét okosságot én sem tudok mondani, csak azt, amikor tavaly májusban Olaszországban voltunk, akkor roskadoztak a zöldségespultok a bébiarticsókától. Ugyanez volt a helyzet a piacokon is

chriesi said...

@Eszter: Köszi!

@Vera: Igen, tudom, csak remélni merem, hogy a bébinek máskor van... Az aprók annyira aranyosak, szerintem nálunk is lesz ismétlés.

@Frau Paprika: Akkor jó étvágyat!

@Reni: Ez már egy nyom! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...