Wednesday, January 26, 2011

Shiitake gombás sertés stir-fry

Tegnap megfogadtam, hogy legalább egyszer egy héten használni fogok valamit az alapanyagok közül, melyek már hónapok óta várnak sorsukra. Ilyen példul a quinoa, a köles vagy akár a fagyasztóba került bárány. Szeretek jól bespájzolni, mert igazán kellemes dolog tudni, hogy ha eszembe jut ez vagy az, akkor megtalálom a kamrapolcon. Viszont ennek az hátránya, hogy sok mindenről megfeledkezem. Mindig van itthon szárított gomba, de nem csak vargánya, hanem fekete trombitagomba, kucsmagomba és ma pedig egy zacskó shiitake gombára akadtam rá.


Délután négy óra felé eszembe jutott, hogy azért nem ártana ebédelni.
Ilyenkor mindig jó ötlet a stir-fry, mert nagyon hamar elkészül és mosogatnivaló sincs sok. Gyorsan beáztattam a gombát, marináltam a húst, közben pedig felszeleteltem a póréhagymát és a bambuszt. Igazság szerint egy paprika mindenképpen jót tett volna az ételnek, de mivel épp nincs szezonja, ezért ez most kimaradt. Egyébként enyhén édes-savanyú íze van, bár nem az a tipikus kínai éttermi, amit csak egyszer kóstoltam, aztán többet soha.


Hozzávalók:

4 szelet sertéskaraj
1 ek fekete ecet
3-4 ek világos szójaszósz
1 ek méz
2 gerezd fokhagyma
1 ek kukoricakeményítő
földimogyoró olaj
1 darabka gyömbér
100 g friss vagy szárított shiitake gomba
100-150 g bambuszrügy
1/2 póréhagyma
egy marok pirított földimogyoró

Ha szárított a gomba, akkor áztassuk be forró vízbe. Vágjuk a karajszeleteket vékony csíkokra, majd marináljuk a szeletekre vágott fokhagymával a fekete ecet, szójaszósz és méz keverékében. Miután állt legalább fél órát, öntsük le a marinádot, de tegyük félre. Hevítsünk földimogyoró olajat és adjuk hozzá a reszelt gyömbért. Szórjuk meg keményítővel a karajszeleteket és pirítsuk meg az olajban. Adjuk hozzá a csíkokra vágott póréhagymát, gombát és bambuszrügyet. Öntsük rá a marinádból, esetleg adjunk hozzá kevés szójaszószt és
keverjük bele a földimogyorót. Ízlés szerint adjunk hozzá chilit.

3 comments:

Anazar said...

Nagyon guszta!

Csibe said...

Olyan guszta! Nem vagyok nagy gombás, de ezt szívesen megkóstolnám!

chriesi said...

Köszi! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...