Monday, January 24, 2011

Kávé mousse

Csütörtöki ígéretemhez híven itt a kávé mousse receptje, de hoztam még mást is. A torta túl nagy lett volna, ha az egész adagot beleteszem, ezért a maradékot poharakba töltöttem. A többi pedig ment a maga útján. Maradt a szirupból, amit csoki mousse-hoz készítettem, így az pont kapóra jött, hogy egy adag kávé granita-át is összedobjak a mousse tetejére.


Persze, ahogy oly sokszor, valami azért még hiányzott! Nem kellett sokat töprengenem azon, hogy mi. Tejszínes karamell szószt főztem, majd amikor kihűlt a kávé mousse tetejére öntöttem, erre pedig rákanalaztam a granita-át. A mousse receptje egyébként Alain Ducasse könyvéből származik, viszont a tejszín mennyiségét csökkentettem, mert szerintem teljesen elveszett volna a kávé íze, ha az egész belekerült volna, arról nem is szólva, hogy azért több, mint 600 ml tejszín még leírva is rengeteg!


Hozzávalók:
250 ml tej
30 g darált kávé
100 g cukor

1/2 rúd vanília
100 g tejszín
3
tojássárgája
2 g keményítő
3 lap zselatin
425 g tej
szín
100 ml rum


Forraljuk fel a tejet, majd
áztassuk bele a kávét és hagyjuk állni 30 percig. A cukorból készítsünk karamellt, ehhez adjuk a vaníliarúd kikapart belsejét és a meleg tejszínnel felöntjük és hozzáadjuk a kávés tejet. A tojássárgájákat felverjük a keményítővel és a tejes-kávés keverékhez adjuk, majd alacsony hőfokon addig főzzük, míg besűrűsödik. Az előzőleg beáztatott, majd kicsavart zselatinlapokat belekeverjük és hagyjuk a keveréket kihűlni. Ezután a tejszínt habbá verjük, hozzáadjuk a rumot majd és óvatosan a kávés krémbe forgatjuk. A karamell öntethez karamellizálunk 125 g cukrot, majd felöntjük 250 g tejszínnel és hagyjuk besűrűsödni. A granita-ához egyszerűen összekeverjük a szirupot ízlés szerinti mennyiségű kávéval, majd a fagyasztóba tesszük 2-3 órára, és lóránként keverjük át egy villával.


3 comments:

Csibe said...

Talán sikerült időben jönnöm, hogy lestoppoljak egy pohárral.
Nagyon tetszik!

chriesi said...

Abszolút! :) Már csak a fénypostát kellene valahogy megoldani.

Unknown said...

Kedves Chriesi! Ebből körülbelül összesen hány pohár lesz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...