Tuesday, February 15, 2011

Édes-savanyú sütőtök

Még ősszel túl sok sütőtököt vásároltam, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy ma használtam el az utolsó darabot. Sokáig nézegettem, nem igazán tudtam mit készítsek, volt tervben leves, püré, sütemény és még ki tudja mi minden. Mivel már nem mertem tovább halogatni a dolgot, gondoltam valami befőttszerűt kellene összedobni. Bár nem vagyok az édes-savanyú ízek híve, de ilyen formában még nem kóstoltam, úgyhogy gondoltam megér egy próbát. A sütőtök-narancs önmagában jó páros, a fahéj sem árthat neki. Kíváncsian várom milyen eredmény fogad pár nap múlva.


Hozzávalók:

200 g sütőtök
500 ml víz
300 g cukor
2 narancs leve és héja
1 citrom leve és héja
1/4 rúd fahéj
2 ek almaecet
2 ek fehér balzsamecet


Hámozzuk meg és magozzuk ki a tököt, majd vágjuk csíkokra, vagy kisebb kockákra. Tegyük fel főni a vizet a cukorral és a többi hozzávalóval. Főzzük alacsony hőfokon körülbelül 10 percig majd adjuk hozzá a sütőtököt és főzzük 2-3 percig. Töltsük üvegekbe és marináljuk legalább 2 napig.

3 comments:

Vera said...

Nem hangzik rosszul ez a befőtt. Kiváncsi vagyok, hogy mi mondasz pár nap múlva ha összeértek az ízek.
Lehetett volna akár savanyúság is belőle.

chriesi said...

Ma jött el a kóstolás napja, majd beszámolok!

Bor, só, meg a héja said...

a fotók sokat ígérőek...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...