Monday, November 29, 2010

Spenótkrémleves

Szombaton gyönyörű szabadföldi spenótot találtam a zöldségesemnél amin még a föld is annyira friss volt, hogy nem tudtam nem venni belőle. A tavaszi-nyári spenót gyenge leveleiből remek salátát lehet készíteni, míg az őszi-téli spenótot inkább főzve ajánlott fogyasztani. Arra figyeljünk, hogy két percnél tovább ne blansírozzuk a leveket illetve 5 percnél tovább ne pároljuk, különben elvesznek az értékes tápanyagok.


Ebben a hidegben mi más készülhete
tt volna belőle mint egy jó meleg leves. A hófödte téli táj fehérségét pedig tojás formájában csaltam a tányérba, mégpedig úgy, hogy a fehérjét jó kemény habbá vertem, majd egy zacskóba helyeztem belőle néhány kanállal, annak a közepére ültettem a tojássárgáját és azt újabb réteg fehérjével takartam be. Majd olyan 65-70°C-os vízben 10-12 perc alatt megfőztem, úgy hogy közben egy fedő került rá nehezéknek. A habkönnyű tojás tökéletesen illett a spenóthoz.


Hozzávalók:
300 g spenót
2 salotta
100 g burgonya (lisztes)
1 gerezd fokhagyma
1 tk vaj
500 ml zöldség vagy csirke alaplé
100 ml tejszín
szerecsendió
só, bors


Kockázzuk fel a meghámozott burgonyát, hagymát és fokhagymát. Távolítsuk el a spenót szárát és jól mossuk meg. Melegítsünk vajat és pároljuk üvegesre a hagymát és fokhagymát, majd adjuk hozzá a burgonyát és pároljuk még néhány percig. Öntsük fel az alaplével és a tejszínnel majd közepes hőfokon főzzük, amíg a burgonya megpuhult. Adjuk hozzá adagokban a spenótot és amint összeesett pürésítsük. Ízesítsük sóval, borssal, frissen őrölt szerecsendióval és ízlés szerint kevés citromlével.

3 comments:

Puszedli said...

Van az úgy, hogy nem szeretek valamit, de a kép alapján kedvet kapok hozzá, hogy megkóstoljam. Na, ez most pont ilyen!

Frau Paprika said...

Ezzel a tojásos megoldással nagyon szimpatizálok. Kérdés: a zacskót összekötöd a második réteg fölött? A levegőt ki kell szorítani?

chriesi said...

@Puszedli: Ismerős helyzet! :)

@Frau Paprika: Igen össze, de nem szorítom ki a levegőt, mert így is úgy is úszni fog a víz tetején, ezért kell rá a fedő, ami lenyomja.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...