Saturday, August 7, 2010

Za'atar bárány

A Za'atar nem más, mint egy fűszerkeverék szárított fűszernövényekből (mint az oregánó, kakukkfű vagy a majoranna) összekeverve szezámmaggal és más fűszerekkel. Tradicionálisan, ez a másik fűszer a szumák. Használják az arab konyhában, de megtalálható a török és a jordán konyhában is. Húsokat, de akár zöldségeket is ízesítenek vele, vagy szimplán rászórhatjuk egy tál hummuszra.


Kedden, amikor a garam masala-át készítettem, mindenképpen valami számomra szokatlant akartam készíteni. Volt egy darab bárányhúsom, de nem nagyon volt ötletem mit készítsek belőle. Mindenestre marináltam olívaolajban fokhagymával és kakukkfűvel. Gondoltam bármi is lesz belőle, ezzel biztosan nem rontom azt el. Valamikor késő éjszaka zajra ébredtem és akkor ugrott be hogy csicseriborsót fogok készíteni a bárányhoz, hát gyorsan felkeltem és beáztattam egy adagot. Másnapra megszületett az étel: fűszeres csicseriborsó za'atar-ral ízesített bárányhoz, uborka coulis és
crème fraîche kíséretében, hogy ezzel kiegyensúlyozzam a fűszerességet.



Hozzávalók:
100 g csicseriborsó, száraz
50 g couscous
1 ek olaj
1 tk curry
1 ek garam masala
1 hagyma
1 gerezd fokhagyma
1 cm friss gyömbér
1 chili
200 g paradicsom
citromlé


Főzzük meg a csicseriborsót, vagy használjuk konzervet, bár szerintem annak messze nem olyan az íze, mint a frissen főzöttnek, hogy azt ne mondjam van egy jellegzetes, számomra rossz, íze. Valamint, készítsük el a couscoust, ahogyan a csomagoláson írják. Daraboljuk fel a paradicsomot és sóval főzzük 10 percig, majd passzírozzuk és tegyük félre. Hevítsük az olajat egy serpenyőben, adjuk hozzá a curry port, garam masalat és keverjük egy fél percig. Adjuk hozzá a kockára vágott hagymát (én minden ételbe inkább reszelem), fokhagymát, gyömbért és chillit ás pirítsuk amíg a hagyma megpuhult.
Adjuk hozzá a csicseriborsót és kb. 150 ml vizet, sót és főzzük, amíg a lé elfő teljesen. Keverjük bele a couscoust, a paradicsompürét és ízesítsük sóval és citromlével.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...