Wednesday, August 11, 2010

Szilvás flaugnarde

Hallotatok már a flaugnarde-ról? Nem? Pedig biztos vagyok benne, hogy már nagyon sokatok sokszor sütötte. Hiszen ez nem más mint egy clafoutis. Vagyis majdnem. A tészta ugyanaz, de ha nem cseresznyével készül akkor flaugnarde és nem clafoutis a neve. Én ezt a mai napig nem tudtam. Az első cla... elnézesét ;) flaugnarde-ot kb. 2 évvel ezelőtt sütöttem rebarbarából. Ha jól emlékszem még sosem készítettem cseresznyéset. Annak ellenére, hogy múlt héten megvettem az utolsó adag helyi cseresznyét a zöldségesemnél, nos ők nem is élték túl azt a napot. Ezért gondoltam, hogy akkor szilvából fogom készíteni,de hogy ne legyen annyira unalmas, ezért fűszeres szirupban posíroztam őket. Viszont nem akartam túl sokféle fűszert használni, ezért csak csillagánizst, szegfűszeget és fahéjat használtam, de tehetünk még bele mást is pl. szecsuáni borsot vagy akár friss gyömbért.


Hozzávalók:
6 szilva
100 g cukor
1 csillagánizs
3 szegfűszeg
1 darabka fahéj
2 tojás
80 g liszt
80 g vaj
60 g cukor
150 ml tej


Főzzük fel a cukrot 200 ml vízzel és a fűszerekkel, majd vegyük le a tűzhelyről, és tegyük a szilvákat a szirupba. Hagyjuk állni kb. 10 percig. Melegítsük elő a sütőt 180°C-ra. Olvasszuk fel a vajat és hagyjuk kihűlni. Vajazzunk ki 4 formát. Nyúzzuk le a szilva héját, és felezzük meg, majd fektessük a formákba. Verjük fel a tojást egy villával és adjuk hozzá a lisztet. Keverjük bele az olvasztott vajat, a cukrot és a tejet. Öntsük a szilvákra és süssük 20-20 percig. Tálaljuk fahéjas porcukorral.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...