Thursday, May 21, 2009

Fűszeres sárgarépa parfait

Minden egy nagy zsák répával kezdődött. Nem szokásom ekkora mennyiségű zöldséget tartani itthon. Majdnem 3 kg répa! Nem csoda ha napok óta máson se jár a fejem, mint répás ételeken. Minden második nap répasalátát enni, azért az elég unalmas, nem? A finom és már-már kötelező répatorta sem maradhatott ki. Ahogy melegedik az idő, egyre több fagyi hagyja el a konyhámat. Gondoltam kísérletezek egyet a répával, így született ez a fűszeres répa parfé. Azért hogy kicsit izgalmasabb legyen sütöttem mellé egy adag curry-s habcsókot. Valami még mindig hiányzott. Mivel volt a hűtőben néhány sárga és lila répa is, ezeket karamellizáltam és narancslében puhára pároltam, majd kevés chilivel ízesítettem. A "tesztelőm"-nek a szósz túl csípős volt, viszont a parfé-habcsók ízeinek kombinációja ízlett neki és nekem is. Valahogyan olyan hangulata van a desszertnek, mintha egy felhőn utaznék az Orient felett.



Hozzávalók:
100-150 g répa
125 ml tej
125 g cukor
4 tojássárgája
225 g tejszín
6-7 szem szecsuáni bors
4-5 szem kardamom
néhány szem koriander
2 darabka csillagánizs
2 szegfűszeg



Vágjuk kockára a répát és főzzük puhára majd pürésítsük. Melegítsük a tejet forrásig a fűszerekkel és a cukor felével majd hagyjuk állni negyed órát. Szűrjük le és keverjük bele a cukorral kikevert tojássárgájákat majd lassú tűzön addig főzzük míg besűrűsödik. Ha kihűlt keverjük hozzá a sárgarépapürét és a felvert tejszínt. Fagyasszuk 5-6 órán át.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...