Friday, May 8, 2009

Halterrine

A tegnap esti kenyérsütési-roham után még mindig tele voltam ötletekkel. Az igazság az, hogy még most is ez a helyzet, s egy papírfecnin várja a következő étel, hogy kitaláljam a receptet hozzá, úgyhogy nemsokára irány a konyha. Gondoltam előtte azért még megosztom a ma délelőtti ebéd receptjét, ami annyira nem egyszerű, mert improvizáltam az egészet. Még azt meg kell említenem, hogy tegnap "fenyőmézet" is készítettem, aminek a receptje nemsokára szintén felkerül majd. Végülis az egész ebédet a "fenyőméz" inspáralta, mivel csak abban voltam biztos, hogy a cikóriát azzal fogom fényezni, a többit pedig képzeletem szerint építettem köré. Volt egy szép szelet mahi mahi és néhány lepényhalfilé itthon, s úgy gondoltam ebből terrine, vagyis gőzölt pástétom lesz. Hozzá pedig dijoni mustáros krumplipürét készítettem és kapros-citromos szósszal festettem alá az ételt. Be kell vallanom, hogy nagyon meg voltam elégedve az eredménnyel és már alig várom hogy néhány vendégen tesztelhessem.


Hozzávalók:
150 g lepényhal
100 g mahi mahi (vagy bármi más)
125 g tejszín
1 tojásfehérje
citromlé
só, bors
50 g vaj
1 salotta
100 ml hal alaplé (a recept nemsokára)
50 ml fehérbor
1 tojássárgája
40 ml tejszín
egy fél citrom leve
kapor


A terrinehez a hal felét pürésítsük a tejszínnel és a tojásfehérjével együtt. Ízesítsük sóval, borssal és citromlével. Vajazzunk ki egy hőálló formát és öntsük a massza felét bele, majd tegyük rá halat és takarjuk be a maradékkal. Tegyük a formát egy vízzel teli hőálló tálba és 140°C-on kb 30 perc alatt a sütőben elkészül. A szószhoz olvasszuk meg a vajat és adjuk hozzá a kockára vágott hagymát, majd pirítsük üvegesre. Ezután öntsük hozzá a fehérbort, a hal alaplevet és főzzük felére. Verjük fel a tejszínt, keverjük a sárgájához majd öntsük a többihez mialatt folyton keverjük. Vegyük le a tűzről és keverjük még pár percig. Ízesítsük citromlével, kaporral, sóval és borssal.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...