Friday, October 16, 2009

Friantines au chocolat

Évek óta nem ettem mogyorókrémet! Egyszerűen nem veszek, mert ha mégis akkor az túlságosan gyorsan elfogy, így hogy kalóriát spóroljak letöröltem a bevásárló listámról. Gondoltam, az is segít, ha elolvasom az összetevőket, de meglepetésemre annyira nem is volt szörnyű, annyira. Mostánban nagyon megkívántam, és gondoltam elkészítem magam. Nagy hiba volt! Hogy miért? Mert valami fantasztikusan finom, és a bolti a nyomába sem ér! Az állaga remek és érezni benne a darált mogyorót, ami nekem nagyon ízlett. Legközelebb még nagyobb mogyoródarabokat is keverek majd belé, hogy legyen ami ropogjon. Nos, a szomszédom véletlenül filo tésztát vásárolt, és gőze se volt mihez kezdjen vele, így hát nekem adta. Találtam egy receptet Pierre Hermé könyvében Philippe Conticinitől, amiben mogyorókrémre is szükség van: csokoládé jégkocka. Ez nem ugyanaz mint a jégcsoki, mert az 2/3 rész csokoládéból és 1/3 kókuszzsírból készül, ezzel szemben ebben csak csokoládé, tej és mogyorókrém van. Mindenestre nálam függőséget okozott, úgyhogy csak óvatosan!


Hozzávalók:
200 g mogyoró
200 g tejcsokoládé
2 ek cukor
2 ek napraforgóolaj
1 ek kakaópor


A mogyorót pirítsuk meg a sütőben, majd egy konyharuha segítségével szabadítsuk meg a héjától, amennyire csak lehetséges. Ezután a cukorral, olajjal és kakaóval együtt daráljuk meg egy konyhai masinában, majd keverjük hozzá az olvasztott csokihoz. Másnapra eléri a megfelelő állagot.


135 g étcsokoládé
100 ml tej
50 g mogyorókrém
filo tészta
porcukor

For the chocolate ice cubes bring milk to boil and pour it over the chopped chocolate, mix well until chocolate is molten. Stir in hazelnut spread and fill in ice cube form. Let it freeze for 3 hours. If you manage not to eat them, then pack it in phyllo, sprinkle powder sugar on top and bottom and grill in the oven from both sides, 45 seconds each side. Well the grill function of my often isn't very good, so I grilled it only from the top. Serve immediately.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...