Wednesday, October 28, 2009

Csirkemell szezámmagos szósszal

Tegnap kísérletezgető kedvem támadt. Összeszedtem néhány hozzávalót és elkezdtem bámulni őket. Egy idő után szóba elegyedtem a citromfűvel, miközben hallgatóztam hogy miről beszél a szezámmag és a szójaszósz. Aztán úgy döntöttem, belecsapok: csirkemell szezámmagos szósszal, citromfüves-gyömbéres polenta kíséretében.


Hozzávalók:
1 tk sherryecet
1 ek sötét szójaszósz
1 ek méz
1 ek vaj
200 ml csirke alaplé
1 fél citrom leve
1/2 tk frissen őrölt gyömbér
szezámmag
cayenne bors



Egy lábosban főzzük fel az ecetet, szójaszószt, mézet, vajat, alaplevet, citromlevet és a friss gyömbért, majd hagyjuk addig elfőni míg szépen megvastagszik. Keverjük bele a szezámmagot és ízesítsük cayenne borssal. A csirkemellet süssük le mindkét oldalán kakkukfűvel és fokhagymával, majd tegyük a sütőbe 150°C-ra olyan 10-15 perce. A polentához főzzük fel az alaplevet citromfűvel és gyömbérrel, majd tegyük félre kb. 30 percre. Szűrjük le és főzzük meg benne a polentát.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...