Tuesday, May 10, 2011

Spárga krémsajtos vajmártással és posírozott fürjtojással

A múlt hét legnagyobb felfedezését, egy mártást szeretnék most megosztani veletek. Ritkán fordul elő, hogy valamit ilyen hamar újra elkészítenék. Teljesen oda vagyok érte, először hal mellé tálaltam, most pedig spárgával, bár kicsit másként, krémsajt hozzáadásával, valamint zöldként, egy adag friss spenótból kivont klorofillal színesítve. Vékony spárgafejek mellé került a két mártás posírozott fürjtojással és pirított fenyőmaggal. Eredetileg egy egyszerű zöld majonézt terveztem a spárgához, de aztán eszembe jutott a múlt pénteki ebéd. Lényegében egy vajmártásról van szó, ami úgy készül, hogy a nyers tojássárgáját ecettel és mustárral jól elkeverjük, majd vékony sugárban hozzácsurgatjuk a felforrt, olvasztott vajat. Szerintem fantasztikus hal, valamint zöldségek mellé, és variálhatjuk rengeteg módon!

Hozzávalók:
60 g vaj
2 tojássárgája
1 teáskanál dijoni mustár
2 evőkanál borecet
2 evőkanál krémsajt pl. robiolina
só, bors

A szószhoz olvasszuk fel a vajat és hagyjuk főni, de ne hagyjuk megbarnulni. Eközben keverjük össze a tojássárgájákat a mustárral és az ecettel, majd vékony sugárban csorgassuk hozzá a forró vajat, közben folyamatosan keverjük. Ízesítsük sóval, borssal és keverjük el benne a krémsajtot.

7 comments:

Frau Paprika said...

Most egy nagyot sóhajtottam,bárcsak lenne varázsceruzám.Csodaszép lett.:)

Unknown said...

Vagyis amolyan hollandaise mártás, csak nem vízfürdő felett készül? ;) Szépen tálaltad - bár pincér legyen a talpán, aki ezt eldőlés nélkül ki tudja vinni a vendégnek ;)

chriesi said...

@Frau Paprika: Varázsceruzád? És mihez kezdenél vele? :)

@Robi: Ráfoghatjuk, mert a vajszósz, az vajszósz. :) De itt nincs redukálva az ecet, no meg a hollandaise-ben mustár sincs, illetve lehet, de akkor utólag keverik bele és már más néven fut, de attól még vajszósz marad. Csodálkoztam, hogy egyáltalán megálltak! :))

Unknown said...

Igaz, inkább majonéz hideg olaj helyett forró vajjal ;)
Biztos valami turpisság van ebben, hogy megálltak - tán kis tüskék állnak ki a tányér közepéből? ;)

chriesi said...

@Robi: Ja, igazad van! Inkább majonéz. :) Húúú na most lebuktam! ;)

Frau Paprika said...

Hát szépen lerajzolnám és megelevenedne, ahogy a mesében;)

http://hu.wikipedia.org/wiki/Var%C3%A1zsceruza

chriesi said...

Óóó nem ismertem ezt a mesét! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...