Wednesday, July 28, 2010

Vichyssoise

Valószínűleg, már a legtöbbetek megfőzte ezt a levest, vagy legalábbis már találkozott vele más blogokban, ahogyan én is. Mégis csak tegnap jött el az ideje, hogy megfőzzem végre. Azt kell mondanom, hogy ez a legfinomabb levesek egyike, amit valaha ettem. Valójában hidegen kell tálalni, és másnap még sokkal finomabb. Az idő viszont nem kedvez a hideg leveseknek, ezért én melegen tálaltam, viszont később megkóstoltam hidegen és langyosan is. Érdekes lenne előételként mind a három hőmérsékletű állapotban felszolgálni ezt a levest.


Hozzávalók
:
(Anthony Bourdain receptje alapján)

2 ek vaj
4 póréhagyma (csak a fehér része)
2 kicsi burgonya
500 ml csirke alaplé
200 ml tejszín
csipet szerecsendió
só, bors

Pucoljuk meg és vágjuk vékony karikákra a póréhagymát, a burgonyát pedig apró kockákra. Melegítsük fel a vajat és pároljuk benne a póréhagymát legalább 5 percig, de ne engedjük megbarnulni. Dobjuk rá a burgonyakockákat és pároljuk még 1-2 percig. Öntsük fel az alaplével és főzzük 15-20 percig, vagy amíg a zöldségek megpuhulnak. Pürésítsük, adjuk hozzá a tejszínt, szerecsendiót és melegítsük forrásig és főzzük 5 percig. Ízesítsük és hagyjuk kihűlni, majd tegyük a hűtőbe néhány órára vagy akár egy éjszakán át.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...