Monday, July 26, 2010

Articsókás és sütőben szárított paradicsomos tészta

Rég láttuk egymást! Nem hagytam abba a főzést, de... Nos, mondhatnék néhány okot, de helyette inkább ugorjunk át ehhez az ízletes, könnyű, nyári tésztaételhez. Már többször készítettem friss zöld tésztát, de mindig tele volt zöld pöttyökkel. A megoldást a pöttyetlen zöld tésztára már nagyon rég megtaláltam Robert blogjában, de valami miatt, nagyon sokáig tartott míg neki mertem vágni. Kár volt, mert nagyon egyszerű a dolog, az eredmény pedig eszméletlen! Ma érkezett el a nap arra, hogy klorofillt vonjak ki bazsalikomlevelekből. Mellesleg amíg a tészta fő, addig pont elég időnk van arra, hogy elkészítsük a szószt, feltéve ha előkészítettük az articsókát.


Hozzávalók:

3 kicsi vagy 1 nagy articsóka személyenként
1 ek olívaolaj
1 kicsi gerezd fokhagyma
50 ml száraz fehérbor
sütőben vagy napon szárított paradicsom
pirított fenyőmag
só, bors


Készítsük elő az articsókákat és tartsuk citromos vízbe amíg szükség lesz rá. Forrósítsuk meg az olívaolajat, dobjuk rá a szeletelt fokhagymát, articsókát és főzzük fehérborral addig, míg elfőtt a folyadék. Süssük addig az articsókát, míg megpirul, adjuk hozzá a szárított paradicsomot és néhány evőkanál olívaolajat a paradicsomról (házi, sütőben szárított paradicsomot használtam, amit olajba tettem el) Ízesítsük sóval és borssal, de vigyázzunk, mert a szárított paradicsom is elég sós lehet. Frissen reszelt parmezánnal tálaljuk.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...