Tuesday, February 23, 2010

Tejszínes radicchio

Az egész egy csokor maradék snidlinggel kezdődött. Tudtam, hogy nem fogom felhasználni semmiben a következő napokban, ezért úgy döntöttem hogy olajat készítek belőle, Michel Roux receptje alapján. A dolog nagyon egyszerű: melegítsünk 100 ml olívaolajat kb. 80°C-osra és adjuk hozzá a feldarabolt snidlinget, majd takarjuk le a fazék tetejét. Ezután kapcsoljuk ki a tűzhelyet és hagyjuk állni amíg ki nem hűlt teljesen. Ezután pürésítsük, szűrjuk le és töltsük üvegbe. Eláll néhány napig egy sötét, hűvös helyen. Arra gondoltam, hogy talán kombinálhatnám hallal, ahogyan ezt Roux is ajánlja a könyvben. Volt két szelet tengeri durbincs a fagyasztóban, gondoltam pont megfelel majd ehhez az ételhez. Fogtam néhány csicsókát, és előfőztem sós vízben, majd tálalás előtt megpirítottam olívaolajon. Hogy kiemeljem a csicsóka mogyorós ízét, néhány szem pirított mogyoróval tálaltam. Annak érdekében, hogy egy másik textúrát is becsempésszek az ételbe tejszínes radicchiot készítettem. A végeredmény, egy könnyű és ízletes ebéd volt, ami színeket csalt a tél (remélhetőleg) utolsó napjaiba.

Ingredients:
2 radicchio ( p.l. Rosso di Chioggia)
1 ek nádcukor
1 tk só
150 ml dupla tejszín


Felezzük meg a radicchiot, és szeleteljük vékony csíkokra. Melegtsünk egy serpenyőt, és olvasszuk fel benen a cukrot. Adjuk hozzá a radicchiot, és pároljuk 3-4 percen keresztük, majd öntsük fel a tejszínnel, főzzük felére és ízesítsük sóval, borssal.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...