Saturday, February 20, 2010

Kardamomos pots de créme

Most akkor jöjjön a megígért citrusos desszertek egyike: kardamomos pots de créme karamellizált narancsgerezdekkel. Mostanában, elég gyakran ennék pudingot. Emlékszem gyerekként, szinte minden vasárnap pudingot ettünk a legjobb barátnőméknél. Általában vaníliapuding volt tejszínhabbal és isteni eperrel. Az epreket az édesapja termesztette, s ő maga is keresztezte a fajtát. Óriási, eszméletlen ízű eperek voltak, na azóta se ettem hasonlót se! A múltkori bevásárláskor málnás joghurtot akartam venni, de miután elolvastam a hozzávalókat, inkább visszatettem. Miért kell keményítőt tenni abba a joghurtba? Persze tudom én, mert úgy vastagabb, na de akkor is. Úgyhogy inkább visszatettem a polcra. Egyébként is mindig natúr joghurtot veszek, aztán azt ízesítem ahogy épp szeretném. Mielőtt főzni kezdtem volna, gyakran vettem azokat a rémes dobozos kész pudingokat tejszínhabbal a tetejükön. Manapság már inkább elkészítem magam, vagy helyette egy adag pots de créme-et, friss szezonális gyümölcsökkel tálalva.


Hozzávalók:
(Tartelette receptje alapján)
375 ml tejszín
10 karadamom kapszula
6 tojássárgája
80 g cukor
60 ml narancslé

Melegítsük elő a sütőt 170°C-ra. Melegítsük a tejszínt forrásig a kardamommal, majd kapcsoljuk le és hagyjuk állni. Keverjük össsze a tojássárgájákat a cukorral, majd adjuk hozzá a narancslevet és keverjük simára. Szűrjük le a tejszínt és adjuk a tojássárgájás masszához. Öntsük forró vizet egy tepsibe és állítsuk bele a masszával megtöltött formákat. Tegyük 20-30 percre a sütőbe.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...