Thursday, September 10, 2009

Mákos guba

Gyerekként ki nem állhattam a mákot. Hogy miért? Egész egyszerűen azért, mert a menzán elég gyakran tettek elénk édesség gyanánt mákos tésztát. Az minden volt, csak épp édes nem. Ezek után még anyukám mákos pitéjét sem voltam hajnalndó évekig megkóstolni, ami bizony nagy kár volt! Azóta bolondulok a mákért. Viszont a mákos gubának a mai napig esélyt sem adtam. Mivel a hétvégéről maradt egy darab kalács, gondoltam itt az ideje. Mellé vaníliaszószt és portóis meggyszószt készítettem, a kettő remekül kiegészítette egymást.


Hozzávalók:
5 szelet kalács
1 tk vanília kivonat
300 g mák
400 ml tej
4 tojás
300 g cukor
1 citrom héja
4-5 ek porcukor
vaj a formákhoz

Melegítsük a tejet a vaníliával és a cukor felével, majd öntsük a felkockázott kalácsra, amit előtte szűrűbe helyeztünk. A lecsöpögött tejhez adjuk a sárgájákat, majd gőz felett addig keverjük míg kellő sűrűségű nem lesz. Keverjük össze a darált mákot a porcukorral és a citromhéjjal majd szórjuk a kalácsra. Verjük fel a fehérjét a maradék cukorral és keverjük a kalácshoz. Vajazott, mákkal megszórt formákba öntjük és 180°C-on 15 percig sütjük.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...