Tuesday, October 12, 2010

Vargányás ravioli

Elég volt a csokoládéból - legalábbis egy ideig! Nem hiszem, hogy hamarosan akármit is sütnék, amiben csokoládé van, vagy, hogy egyáltalán sütnék, persze sosem lehet tudni. A hétvégén gyönyörű vargányára tettem szert amiből risottot akartam készíteni, mert az mindenképpen verhetetlen, de aztán szabadjára engedtem a gondolataim. Számomra ez az étel mondhatni óda a vargányához.


Először vargányazselét készítettem redukált vargányaléből csirke alaplével, amit száraz vargánya beáztatásával nyertem. Ennek nagyon intenzív vargánya íze lett. Általában nem szeretem a zseléket, de az utóbbi időben sikerült néhány kellemes állagú zselét összehoznom. A raviolihoz szárított vargányás tésztát gyúrtam, a friss vargányát pedig a töltelékbe tettem.
Az ételt pedig kakukkfűhab és rókagomba szósz kísért gazdag borjú alapléből sherryvel. Ezekben a szószokban semmi újdonság sincs, a kakukkfűhab egy korábbi bazsalikomhabra alapszik, amit halhoz készítettem egykor. A rókagombaszósz pedig ugyanaz a gombaszósz, amit a fűszernövénymintás tésztához főztem. Csak képzeljétek el, ahogyan a vargányazselé elolvad a meleg ravioli alatt és az magába szívje azt az intenzív ízt!


Hozzávalók:
50 g liszt
50 g durumliszt
1 tojás
10 g szárított vargánya

friss vargánya
1 salotta
petrezselyemzöld
crème fraîche
olívaolaj
só, bors


A lisztek és a vargányapor közepébe csináljunk egy mélyedést, adjuk hozzá a tojást és gyúrjuk simára, majd tegyük 1 órára pihenni a hűtőbe. Egy tésztamasinával nyújtsuk vékonyra a tésztát és tegyünk egy kiskanálnyi tölteléket rá, majd takarjuk be egy másik réteg tésztával és derelyemetszővel vagy más rendelkezésre álló formával szaggassuk ki. A raviolit főzzük gyöngyöző sós vízben 2-3 percig, a tészta vastagságától függően. A töltelékez aprítsuk fel a hagymát és a gombát. Forró olajban süssük a gombát majdnem aranybarnára, majd adjuk hozzá a hagymát és pirítsuk, amíg megpuhul. Ízesítsük sóval, borssal és petrezselyemmel. Ha kihűlt keverjünk hozzá crème fraîche-t. (Én házit használtam amit ennek a receptnek, az alapján készítettem, szerintem remek!)


4 comments:

Vera said...

Tök fura magyarul olvasni a blogot. Egyébként először mindig az angol verziót olvasom :)

chriesi said...

Pedig az angol csak a magyar után született. Egyébként mindig az angolt írom először. :)

duende said...

Ez szenzációs! Tervbe véve valami hasonlatos! :)

chriesi said...

Duende:Köszönöm! Az jól hangzik, majd megyek leskelődni hozzád! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...