Friday, October 1, 2010

Dupla csokoládés mandulás tart Marsala boros fügével

Ez a tart körülbelül 3 napi tervezést vett igénybe. Valójában csak egy egyszerű fügés sütit szerettem volna, mondjuk leveles tészta alapon. Viszont, lusta voltam elkészíteni a tésztát, venni pedig nem akartam. Mondhat bárki bármit, a házi leveles tészta felülmúlhatatlan! Úgyhogy valamilyen más irányba kellett indulnom. Végig lapoztam egy rakás szakácskönyvet és blogot, de sehol sem találtam olyat, amire azt mondhattam volna, hogy igen ez az! Annyiban voltam csak biztos hogy a fügét Marsala borban fogom posírozni.


Ez a tény egyenesen a csokoládé ganache-hoz vezetett. Gondoltam, ez eddig így nem rossz. Aztán másnapra már tudtam, hogy mi lesz, legalábbis majdnem. Készítettem kakaós pite tésztát, aztán jött a vajas mandulakrém mint alsó réteg.
Erre került az étcsokoládé ganache annak érdekében, hogy a nedves füge ne áztassa át a mandularéteget. Ennek a közepére helyeztem egy szelet fügét, de valami még hiányzott, valami könnyű, habos. Így jutottam el a fehér csokoládé mousse-hoz. Ez volt a fügés desszert amit kerestem!


Hozzávalók:

a kakaós tésztához (Aran receptje alapján):
140 g hideg vaj
150 g cukor
1 csipet só
1 tojás
1 tojásfehérje
310 g liszt
50 g kakaó
4 g sütőpor

Keverjük krémesre a vajat a cukorral és sóval. Adjuk hozzá a tojást és a fehérjét, aztán a lisztet, kakaót és a sütőport. Gyúrjuk simára és tegyük legalább 1 órára a hűtőben. Négy tarthoz nekem kb. a felére volt szükségem, a maradékot nyugodtan fagyasszuk le. Süssük elő vakon a tart alapokat 180°C-on.

a fügékhez:
4 füge
250 ml Marsala
30 g cukor
1 darabka fahéj
3 szem bors


A fügéket készítsük el előző nap. Nem lesz mindere szükségünk a süteményhez, de fog maradna a csokoládé mousse-ból, úgyhogy azzal pont el fognak fogyni. Vágjuk be a fügék alját. Melegítsük forrásig a bort a cukorral és a fűszerekkel majd tegyük bele a fügéket 5 percre közepes hőfokon. Ha kihűlt tegyük egy éjszakára a hűtőbe.

a ganache-hoz:
75 g szobahőmérsékletű vaj
80 g csokoládé (70% kakaó)
55 ml tej

Egy villával keverjük krémesre a vajat és tegyük félre. Aprítsuk fel a csokoládét és forrjuk fel a tejet. Öntsünk egy kevés tejet a csokoládéra, majd kezdjük el keverni. Adjuk hozzá a maradék tejet és keverjük simára. Ha elérte a 60°C-ot keverjük bele a vajat.



a mandulás vajas krémhez:
50 g vaj
50 g cukor
50 g mandula liszt
1 tojás
10 g liszt

Keverjük krémesre a cukrot a vajjal, adjuk hozzá a mandula lisztet, a tojást és a lisztet. Az elősütöt tészta alapjára kenjünk egy réteget és süssük 180°C-on amíg megbarnul. Ha kihűlt kenjük rá a ganache-t és tegyünk egy szelet fügét a közepére.

a fehér csokoládé mousse-hoz:

(Pierre Hermé receptje)
125 g fehér csokoládé
75 ml tejszín
2 1/2 tojásfehérje
10 g cukor

Melegítsük a tejszínt forrásig majd öntsük a felaprított fehér csokoládéra. Keverjük, míg elolvad. Verjük fel a tojásfehérjét a cukorral és forgassuk a tejszínes csokoládéhoz, ha az már lehűlt egy kicsit. Habzsákkal nyomjunk a mousse-ból a füge köré és tegyük legalább 6 órára a hűtőbe.

7 comments:

Ildy said...

WOW!

chriesi said...

Huii köszönöm! :)

Ms. Poppy said...

Azta, ez káprázatos! Még asztaldísznek is meseszép, az meg, hogy ehető is, mindennek a teteje.:)

chriesi said...

Köszönöm, örülök, hogy tetszik. A hátránya, hogy alig pár harapás és el is tűnt az utolsó morzsáig!

Ottis said...

Gyönyörűek!

Anazar said...

Nagyon helyes tortácskák!

chriesi said...

Köszönöm lányok! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...