Thursday, October 28, 2010

Sütőtökös panna cotta

Néhány héttel ezelőtt legalább 5 fajta tök jött velem haza, viszont azóta is ott ácsorognak a kamrában, mert valahogy még nem akartam elfogadni, hogy bizony már tombol a tök szezonja. Tegnap viszont úgy döntöttem, ideje készítenem valamit végre. Gondoltam, hogy a panna cotta nem rossz ötlet. Előszor almásan akartam csinálni és karamellizált sütőtök kockával tálalni, de aztán inkább a panna cotta lett sütőtökös és az almából ragu.

Hozzávalók:
200 g sütötök (tisztított mennyiség)
2 ek narancsvirágméz
1 db szerencsendióvirág
1 cm friss gyömbér
1 darab fahéj vagy kasszia
200 ml tejszín
1 ek cukor
2 zselatin lap
2 alma
1 ek vaj
1 dl fehér portói bor
1 ek cukor
+ 1 ek cukor és 2 ek citromlé a karamellizáláshoz

A megpucolt és felkockázott sütőtököt tegyük egy lábosba a fűszerekkel, mézzel együtt és öntsünk rá annyi vizet, amennyi épp ellepi. Pároljuk fedő alatt puhára, majd távolítsuk el a fűszereket és pürésítsük. A zselatinlapokat áztassuk be 5 percre hideg vízbe. Főzzük fel a tejszínt a cukorral, majd adjuk hozzá a pürét, amit előtte egy szűrőn átpasszíroztunk. Keverjük bele a zselatint és töltsük poharakba, majd tegyük kb. 3-4 órára a hűtőbe. Mielőtt felkockáznánk az almát tegyünk félre 4 vékony szeletet. A raguhoz olvasszuk fel a vajat, a megpucolt almakockákat pároljuk rajta, adjuk hozzá a cukrot és miután az almakockák karamellizálódtak öntsük fel a borral és főzzük 5 percig, majd hagyjuk kihűlni. Az almaszeleteket mártsuk a citromlébe, majd a cukorba és közepes hőfokon egy serpenyőben karamellizáljuk. A panna cottát kínáljuk a raguval, amit kevés fahéjjal megszórunk és dekoráljuk az almachips-szel.

10 comments:

Anonymous said...

Nagyon jól hangzik!!! Az már megszokott panna cottát sütőtökkel, baromi jó ötlet!!!

Csibe said...

Nagyon izgalmasan hangzik!!

chriesi said...

@Pocak Panna & Csibe: Örülök, hogy tetszik! :)

Ottis said...

Megkóstoltam volna szívesen, biztos finom!Egyik kedvencem desszertem egyébként is a Panna Cotta

chriesi said...

Ha szereted a sütőtököt, akkor biztos ízlene.

Garffyka said...

Nagyon ötletes! Ráadásul szeretem a sütőtököt minden mennyiségben és formában :)

Limara said...

Gratulálok a győzelemhez! Nagyon örültem neki!:))

chriesi said...

Köszönöm szépen!!! Nagy meglepetés volt! :)))

Frau Paprika said...

Én is gratulálok, szép volt!;)

chriesi said...

Köszi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...