Wednesday, October 27, 2010

Citromfüves körtelekvár

Régen nem ettem már egy igazi jó, leveses, zamatos körtét, pedig nagyon sok fajtát árulnak sok helyen. Általában császárt vagy vilmost szoktam venni, de valahogy mindig lisztesek mostanában. Ha pedig még zöldet veszek, mire észbe kapok már túl érettek. Most is így jártam a körtével, és mivel sütni nem akartam, gondoltam lekvárt főzök belőle.



Hozzávalók:
500 g körte (puha)
300 g cukor
1 citrom leve
3 citromfű
1 rúd vanília


A körtét pucoljuk meg és kockázzuk fel majd a cukorral, citromlével és a feldarabolt citromfűvel, a vanília rúddal és annak kikapart magjaival együtt tegyük fel főni. Főzzük alacsony hőfokon 1-1 1/2 órát, majd öntsük üvegekbe, de előtte szedjük ki a citromfüvet és hagyjuk szárazdunsztba kihűlni.

4 comments:

Ottis said...

Finom biztos és gyönyörűek a képek!

Reni said...

Nem csináltam még sosem körtelekvárt, de nagyon izgatja a fantáziám.. nagyon finom lehet!

chriesi said...

@Ottis: Nekem nagyon bejött!

@Reni: Igazán pikáns, és nem túl édes.

Unknown said...

Most készítem a második adagot..nagyon fincsi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...