Friday, October 22, 2010

Marhamáj pástétom

Mostanában nagyon megkívántam a májat. Ritkán eszem májkrémet, de fekete retek mellé kihagyhatatlan. Ugyan, már a kosaramban volt a friss marhamáj, azért hajtott a kíváncsiság és leemeltem a boltban a polcról egy doboz borjúmájkrémet. Meglepetésemre (?) az alábbi hozzávalókból állt többek közt: 56% sertéshús, 12% sertésmáj, 8% borjúhús és 2 % borjúmáj. Mivel eléggé elbizonytalanodtam, megnéztem, hogy tényleg borjúmájkrémet tartok e a kezemben, és igen, tényleg. Gyorsan vissza is tettem, nem mintha egyébként szándékomban állt volna kész májkrémet venni. Most nem a rusztikusabb verziót készítettem el, hanem egy sima, selymes pástétomot, amit vörösboros karamell, alma, házi málnapor, és málnaecetes vinaigrette-el locsolt saláta kísért.


Hozzávalók:
250 g marhamáj
1 ek vaj
30 ml portói bor
100 g tejszín
200 g vaj, szobahőmérsékletű
só, bors


A kockákra vágott májat pirítsuk meg a vajon, majd öntsük fel a borral és redukáljuk, de ne főzzük el teljesen. Tegyük egy mixerbe és pürésítsük. Ezalatt forraljuk fel a tejszínt. Adjuk a vajat a májhoz és pürésítsük újra, ízesítsük, majd öntsük rá a tejszínt és pürésítsünk rajta mégegyet. A kész krémet szűrjük le és tegyük tálkákba, majd a hűtőbe 5 órára. Amikor a májat pirítjuk adhatunk hozzá fokhagymát, hagymát, kakukkfűvet, akár majorannát is.

10 comments:

Piszke said...

Házi málnapor.. erre kíváncsi lennék!
(Máj pedig jöhet mindenhogy)

Dió Bisztró said...

Bravő, bravo, bravissimo:))))

chriesi said...

@Jutka: Köszönöm :)

@Piszke: A por nagyon egyszerű: a málnát olyan 70-80°C-on szárítod 3-4 órán át, aztán pürésíted, és a ha még nem elég száraz, akkor újra mehet száradni durva por formájában, akár egy éjszakára de elég 50-60°C-on, megint pürésíted és szitálod. Kipróbáltam macaronba, de nem elég finom hozzá. :(

@Dió Bisztró: :)))

Frau Paprika said...

Magamtól nem biztos, hogy kitaláltam volna, mit is látok.;) Nagyon klassz képek!

Gabriella said...

Gyönyörü a képed@!!!

duende said...

Csodálatos. Imádom a májkrémet! :)

Vera said...

Jó az a kés meg a villa

chriesi said...

@Frau Paprika & Gabriella: Köszönöm. :)

@Édes és Keserű: Családi darabok.

Zizi said...

Csodás a tálalás!

chriesi said...

Köszi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...