Monday, October 6, 2008

Pekándiós tőkehal bazsalikomhabbal

Napok óta folyton valami diófélét rágcsálnék, tegnap el is tűntettem egy zacskó kesudiót, ma pedig a pekándióra vettem szemet, de túlzás lett volna azt is elpuszítatnom, ezért valamilyen formában a mai ebédbe akartam belefonni. A múltkori fehér polenta pecorino szósszal járt a fejémben és valamiképp meg szerettem volna ismételni az ízkombinációt. A polenta elkészítési módján csupán annyit változtattam, hogy miután megfőtt hagytam kihűlni egy sütőlapon majd felszeleteltem, ezután pedig rozmaringos olívaolajban megsütöttem. A pecorino szószból pedig bazsalikom hab született. Mindent egybevéve remekül illett a halhoz, méghozzá annyira remekül, hogy a halat-szigorúan-tubusos-majonézzel-evő vendégem hozzá se nyúlt a tubushoz! Azt hiszem ez volt a lehető legnagyobb dícséret amit kaphattam a mai ebédért.


Hozzávalók:
2 tőkehalfilé
só, bors
600 ml húsleves
125 g polenta
1 ág rozmaring
1 marok pekándió
1 tk dijoni mustár
1/2 citrom leve
3 ek zsemlemorzsa
2 ek olívaolaj
50 ml tejszín
bazsalikom
2 salotta
50 pecorino
100 ml sherry
150 ml húsleves vagy alaplé

A húslevest főzzük fel és adjuk hozzá a polentát, majd a legalacsonyabb hőmérsékleten 40 percig főzzük folyamatosan keverve. Ezután kenjük egy sütőpapírra és hagyjuk kihűlni. Vágjuk szeletekre és süssük aranybarnára olíva olajban egy rozmaring ág kíséretében. A halat sózzuk, borsozzuk, majd kenjük rá a pekándiós kéreggel amit a következőképp készítünk: melegítsünk 2 kanál olíva olajat, adjunk hozzá egy reszelt salotta hagymát, zsemlemorzsát, mustárt és a durvára vágott pekándiót. Ha rákentük a halra, locsoljuk meg a citromlével és tegyünk rá egy kevés vajat, majd süssük 180°C-on 15-20 percig, attól függően milyen vastagok a halszeletek.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...