Wednesday, October 13, 2010

Mogyorós macaron

Hmm...nos, igen tudom, tegnap azt írtam semmi csokoládé. De igazán nem tehetek róla... Talátam a hűtőben egy adag maradék tejcsokoládé ganache-t és tojásfehérjéknek is eljött az ideje, hogy felhasználjam. Egyébként is kár lett volna kidobni, nem?! Úgy döntöttem mogyorós macaronokat sütök és megtöltöm a krémmel. Most első alkalommal készültek mogyoróval, eddig mindig mandulát használtam. Nem igazán szeretem a tejcsokoládét, de remek töltelék lett belőle egy kevés durvára vágott pörkölt mogyoróval.

Hozzávalók:
70 g tojásfehérje (5 napig hűtőben tartott, majd a sütés előtti éjszakán kivett)
90 g finomra darált mogyoró
122 g porcukor
40 g cukor
citromlé
1 csipet só


Melegítsük elő a sütőt 150°C-ra. Szitáljuk le a porcukrot és a darált mogyorót, előtte daráljuk át együtt mixerben. Verjük fel a tojásokat, amint habosodni kezd adjunk hozzá 2 csepp citromlevet és egy csipet sót, majd szórjuk bele a cukrot. Keverjük bele a porcukros mogyoró felét, aztán amint homogén a maradékot is. Nyomjuk ki a macaronokat vagy szilikonlapra vagy sütőpapírra és hagyjuk álln egy fél órát. Süssük 13 percig ha kicsik, ha nagyobbak akkor néhány perccel tovább. Hagyjuk kicsit hűlni mielőtt leszedjük a papírról. A tejcsokoládé ganache-hoz keverjünk egy villával 75 g vajat krémesre és darabojunk fel 90 g csokoládét és tegyük egy tálba. Főzzünk fel
55 ml tejet és öntsük a csokoládéra, majd egy fakanállal keverjük addig, míg elolvad. Amint elérte a 60°C-ot keverjük hozzá a vajat.

8 comments:

duende said...

Ó de kínálják magukat! :) Nem vagyok macaron-fun, még csak késztetést sem éreztem soha hogy elkészítsem, pedig a blogok egy időben hemzsegtek tőle, de ezt, ezt megkóstolnám. Mesés! :)

Vera said...

Még soha de soha nem készítettem macaront, viszont imádom. Talán karácsonyra rászánom magam... talán... ez kb. olyan mint nálad a kenyérsütés :)

Ildy said...

Remek!

chriesi said...

@duende: Köszönöm! Én csak olyat sütök, amiben nincs mesterséges szinezék.

@Édes és Keserű: Ráérünk mi arra még... :DDD Szerintem ha tojásfehérjék öregek nem ronthatod el.

@Ildy : Köszi :)

Zizi said...

Nem sütöttem még macaront, de olyan könnyedén írsz róla, mintha egy egyszerű bögrés sütit készítenél! :) A recepted alapján belevágnék. Hmmm, alszok rá még néhányat.

chriesi said...

Az elején megszenvedtem velük, ez a könnyedség valószínűleg a megkönnyebbülés szele. :D

Judyt said...

Most látom, hogy te is csináltál korábban mogyoróval macaront (én szilveszerkor ötleteltem ki, Nutellával töltve ;)). Neked nem lett nagyon tömény a tészta, márminta habcsók? Én csak részben cseréltem le őrölt mogyoróval, de még így is sokkal sűrűbb volt, mint mandulával :S És elég durván is nézett ki... Pedig nagyon bejött az embereknek, úgyhogy akarok majd máskor is gyártani ;)

chriesi said...

Húú ez itt még a francia meringue-es verzió, és erre már nem emlékszem, arról nem is szólva, hogy elég kis nyomik lettek. Viszont a másik amit már olasszal, vagyis cukorsziruppal csináltam azt megtalálod itt:
http://mandulasarok.blogspot.com/2011/07/mogyoros-macaron-kaves-karamell-ganache.html
Láttam a blogodon, hogy te is úgy gyártod őket. Nekem nem lett tömény a habcsók, sőt nem is igazán különbözött a mandulástól, már az ízét leszámítva. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...