Friday, October 8, 2010

Kecskesajt és paradicsom tart

Lassan látom már a fényt! Már majdnem minden süteménnyel elkészültem holnapra, kivéve az egyik almásat, mert azt majd holnap kora reggel fogom megsütni. Az ok egyszerű: leveles tészta az alapja és az ugye frissen az igazi, nem? Tegnap elkészítettem a tésztát hozzá, most Michel Roux klasszikus leveles tésztájának a receptjét használtam. Azt kell mondanom, hogy eszméletlen!!!


Nagyon kíváncsi voltam, hogy sikerült a tészta, ezért sütöttem ezeket a kecskesajtos, paradicsomos tart-okat aszalt paradicsomos crumble-al a tetején. Mielőtt pedig visszamennék a konyhába a krémeket keverni, úgy gondoltam megosztom a receptet, amolyan pihenésként.



Hozzávalók:

leveles tészta
kecskesajt
akácméz
paradicsom

aszalt paradicsom
fiss rozmaring
100 g liszt

50 g vaj
1/2 tojássárgája


Melegítsük elő a sütőt 180°C-ra. Nyújtsuk ki a leveles tésztát és szaggassunk ki köröket, majd ezeknek a közepét szúrkájuk meg villával 5-ször. Tegyünk egy szelet kecskesajtot a közepére, csorgassunk rá mézet majd tegyünk egy szelet paradicsomot a tetejére. A crumble-hoz vágjuk fel az aszalt paradicsomot, a rozmaringot és a liszttel, vajjal és tojással, valamint kevés sóval (ha a aszalt paradicsom nem sós) készítsük el a morzsát majd szórjuk a paradicsom tetejére. Süssük 10-15 percig.

3 comments:

Ottis said...

Nagyon jól néz ki, és biztos finom is!

Piszke said...

Láttalak a foodgawkeren :)

Mindig gondolkodom én is, hogy esetleg próbálkozzam, de ha véletlenül bekerülnék, akkor meg annyira sok plusz idő nekem angolul is gondozni a blogot... na hátha egyszer...

chriesi said...

Köszi Ottis! :)

Piszke: Én magyarul kezdtem, aztán egy ideig angolul is írtam, de elhanyagoltam mellette a magyart, most pedig a költöztetéssel megfogadtam, hogy mind a kettőt csinálom. Foodgawker-re alig tesznek be, Tastespottingra többször, pedig ugyanazok a fotók. :D Egyébként szerintem a magyar blogoddal is nyugodtan mehetsz, szoktak lenni franciául, is spanyolul, sőt magyarral is találkoztam már, csak azok beírják az étel neve mögé, hogy milyen nyelven van a recept.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...