Friday, October 29, 2010

Póréhagyma coulis

A tegnapi ebéd majdnem teljesen kudracba fulladt. Citromos sabayont akartam készíteni hal és Beatbull brokkolipüréje mellé, amit pirított macadámdióval szórtam meg. A sabayonhoz csupán tojássárgájára, citromléra és héjra volt szükség. Pontosabban mondva 6 sárgájára és 1 teáskanál citromléra. Úgy gondoltam, hogy lehetetlen, hogy ebből sabayon lesz, de mivel egyik kedvenc szakácsom receptje, hát megfeleztem és elkészítettem...volna. Bizony nem sikerült, persze tudtam, hogy nem fog. A hiba nálam, mert csak a hozzávalókat olvastam el, a receptet pedig nem, abban meg leírták, hogy víz is kell hozzá. Persze, magam is gondolhattam volna, hogy valami folyadékre is szükség lenne, mert az a citromlé nagyon kevés, de eszembe se jutott. Gyorsan valami más megoldást kellett találnom, és spontán a póréhagyma jutott eszembe, mert az nagyon jól illik a halhoz szerintem, mondjuk egy krémes püré formájában, de most szószt kellett varázsolni belőle. Michel Roux könyvében találtam egy sáfrányos póréhagymaszószt, amit gyorsan megfőztem. A citromot nem szerettem volna elhagyni az ételből, ezért néhány vékony szeletet kandíroztam és a hal tetején szolgáltam fel. A hal egyébként a Coregonus fajták közé tartozik, és ha nem rossz irányban kutattam akkor valamilyen maréna fajta.


Hozzávalók:

(Michel Roux receptje alapján)
200 g póréhagyma, csak a fehér része
25 g vaj
150 ml csirke vagy zöldség alaplé
1 csipet sáfrány
150 ml tejszín
1/2 tk kapor
só, bors


Vágjuk hosszában félbe a póréhagymát, mossuk meg és vágjuk vékony szeletekre, majd főzzük elő forró vízben két percen keresztül. Olvasszuk fel a vajat és pároljuk rajta a póréhagymát alacsony hőfokon olyan 10 percig. Adjuk hozzá az alaplevet, sáfrányt és főzzük közepes hőfokon újabb 10 percen át. Adjuk hozzá tejszínt és főzzük még 5 percig, majd pürésítsük. Szűrjük le, ízesítsük és közvetlenül tálalás előtt adjuk hozzá a kaprot.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...