Tuesday, October 5, 2010

Tarte aux pommes

Évek teltek el, mióta utoljára Jonathán almát ettem. Gyerekkoromban, más fajtára szinte rá sem néztem, ez volt a kedvencem. Múlt hétvégén egy farmer boltocskájában rengeteg fajta almára bukkantam és meglepetésemre Jonathán is volt köztük. Általában Jonagoldot szoktam venni, ami a Jonathán és a Golden Delicious keresztezésének köszönhetően született. Igazság szerint a Golden Delicioust egyáltalán nem szeretem.


Miután igazi kincsre leltem, mindenképpen sütnöm kellett valamit. Bocuse tarte aux pommes-jára esett a választásom, mert mindenképpen valami egyszerűt, klasszikusat szerettem volna, ahol az alma a főszereplő.


Hozzávalók:
60 g vaj, szobahőmérsékletű
125 g liszt
1 csipet só
4 ek víz
4-5 alma
2 ek cukor

sárgabarack lekvár


Tegyük a lisztet egy tálba, és csináljunk egy mélyedést a közepére, majd adjuk hozzá a sót, vajat és a vizet. Gyúrjuk simára és hagyjuk állni 1 órát letakarva. Melegítsük elő a sütőt 180°C-ra. Nyújtsuk ki a tésztát kb. 1/2 cm vastagra és rakjuk rá a meghámozott almaszeleteket. Szórjuk meg cukorral és süssük15-20 percig. Még melegen kenjük meg lekvárral.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...