Thursday, February 21, 2013

Konfitált csirkecomb rántva sült krumplival

Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de én ki nem állhatom a panírozást. Úgyhogy nem túlzás ha azt mondom, jó ha, 4-5 havonta egyszer csinálok vasárnap ebédre rántott húst. Azt is úgy, hogy miután túl vagyok a nehezén, és nyoma sincs már se a felvert tojásnak, se a zsemlemorzsának, akkor a legnagyobb nyugalommal komótosan kisütöm a hússzeleteket.  Furcsa, mert gyerekként imádtam segíteni anyunak panírozni. Ha pedig ritkán elkap a retro hangulat akkor jöhet a rántott sajt, de ez se fordul elő túl gyakran. Másrészt csirkét soha, de soha nem rántottam még pedig a rántott csirkeszárnyat imádom, igaz csak azt a felét, amiben két csont van. A másikat nem szoktam megenni, hát ilyen válogatós vagyok és kész. Csirkecombot még életemben nem rántottam és most is csak azért vetemedtem rá, mert birizgálta a fantáziám a dolog, hogy vajon milyen élményt nyújt majd a puha konfitált hús a ropogós panír alatt. A panírozástól sajnos ebben az esetben sem lehet megszabadulni, viszont garantálom, hogy ilyen omlós rántott csirkecombot még nem ettetek! A dolog titka a konfitálás, vagyis zsiradékban viszonylag alacsony hőfokon készültek a combok, aztán pedig panírozás után magas hőfokon néhány perc alatt aranybarnára sültek. Már csak a sült krumpli hiányzott mellé, csakis extra vékonyra szeletelve!


Hozzávalók:
6 csirkecomb
1 liter olívaolaj
1 gerezd fokhagyma
2 ág rozmaring

bors
liszt
tojás
zsemlemorzsa
a sült krumplihoz:

4 nagy burgonya
földimogyoróolaj


A combokről leszedjük a bőrt, sózzuk és borsozzuk. A sütőt előmelegítjük 140°C-ra. Egy tálba szorosan egymás mellé helyezzük a combokat, mellé rakjuk a fokhagymát, a rozmaringot és ráöntjük az olívaolajat, úgy hogy befedje a combokat. Letakarjuk és 2 órán át hagyjuk a sütőben konfitálni. Hagyjuk langyosra hűlni, papíron leitatjuk és a szokásos módon panírozzuk majd 190°C-os forró olajban kisütjük. Pucoljuk meg és vágjuk tesztszőleges vastagságú hasábokra a burgonyát. Hagyjuk jeges vízzel töltött tálba állni egy éjszakán, de minimum egy fél órán át. Ezután öblítsük le, majd töröljük szárazra. Melegítsük elő az olajat 140°C-ra és süssük elő a burgonyahasábokat 6-8 percig, amíg félig átlátszó fehérré nem válik. Ezután hagyjuk állni egy negyed órát. Forrósítsuk fel az olajat 190°C-ra és süssük a burgonyahasábokat 3-4 percig. Ezután öntsük egy konyharuhával kibélelt tálba, sózzuk, húzzuk ki alóla a konyharuhát, rázzuk össze és tálaljuk azonnal.
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...