Wednesday, January 23, 2013

Fasnachtschüechli

Talán a csörögefánkhoz tudnám hasonlítani, de ez attól sokkal vékonyabb, főleg a bolti. Az ropogósabb is, de én nem is tudom, van egy olyan "öreg" íze, gondolom az olaj lehet, nem tudom. Jó ideje már, hogy egyáltalán nem ízlenek az iparilag előállított nassonlnivalók, amikért régen éltem-haltam, persze abban az időben a főzéshez is alig konyítottam. Ritkán azonban megkívánom egyiket-másikat, s olyankor bizony csalódottan hagyom abba az evést. Persze, tudtam előre, hogy nem lesz olyan, mint régen volt. Ez azt hiszem így nem is igaz, hiszen az én ízlésem változott, nem pedig a termék, s igazán megtanulhattam volna, hogy hiába egy-egy emlék vagy illat ami felidézi és megkívántatja az emberrel, nem érdemes beadni a derekamat. Ami a Fastnachtschüechli-t illeti, legutóbb talán olyan 5-6 éve ehettem, de valahogy sosem ízlett igazán. Eme specialitás nélkül elképzelhetetlen a farsangi időszak itt Svájcban. Ha már nyakunkon a fánkszezon, gondoltam megpróbálom megsütni itthon. Feldobtam egy adag frissen reszelt citromhéjjal és vaníliával. Annyira vékony tényleg nem lett, mint amit a boltokban árulnak, de nem is bánom, így is darabokra törik, és tele van hólyagokkal. És ami a legfontosabb, hogy sokkal, de sokkal finomabb!


Hozzávalók:
a Saisonküche receptje alapján
25 g vaj

3 tojás
75 ml tejszín
2 evőkanál vaníliacukor
1 kezeletlen citrom
1 csipet só
320 g liszt
olaj a sütéshez

A vajat megolvasztjuk, közben a tejszínt simára keverjük a vaníliacukorral, tojásokkal, a reszelt citromhéjjal és a csipet sóval. Hozzáadjuk az olvasztott vajat, elkeverjük és beleszitáljuk a lisztet. Sima tésztát gyúrunk, ne legyen ragacsos, ha mégis akkor még adjunk hozzá egy kevés lisztet. A tésztát 1 órát szobahőmérsékleten pihentetjük. 15 egyenlő darabra vágjuk majd nagyon vékonyra kinyújtjuk egy sodrófával. Forró olajban világosra sütjük és porcukorral megszórva tálaljuk.
Tipp: Nyújtsuk ki tésztagéppel, akkor talán még ropogósabb lesz a végeredmény.


 

3 comments:

Szemi said...

Ez nagyon finom lehet, a csöröge fánkot is imádom. :)
A fotód pedig ismét szuper! ♥

Erika said...

Nagyon guszta!:)

chriesi said...

Köszönöm, örülök, hogy tetszik! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...