Monday, July 2, 2012

Karfiol curry rotival

Valami teljesen mást terveztem a karfiolból, de nem ám most, még múlt pénteken. Akkor azonban egy kisebb rendelés közbeszólt és nem maradt időm kísérletezni ezekkel a gyönyörűségekkel. Helyette az omlós tésztával birkóztam a nagy melegben. Ami bizony nem volt túl egyszerű és szinte egész nap azzal vesződtem, mert újra és újra hidegre kellett tenni a tésztát, így aztán csak csigatempóban haladtam. Most pedig itt didergek, odakinn ömlik az eső és ráadásul még jól meg is fáztam! Így nem volt más hátra, mint valami lélekmelegítőt főzni, jó csípősen, fűszeresen. Egy biztosan nem autentikus karfiol curryt dobtam össze ebédre. Van benne garam masala, gyömbér, fekete mustármag, fokhagyma, fekete kömény, chili, fahéj, görögszéna és még sorolhatnám! Rizs helyett rotit vagyis hajtogatott indiai kenyeret sütöttem mellé.



Hozzávalók:
a karfiol curryhez:
az alaphoz:

1 teáskanál ghee

1 evőkanál fekete mustármag
1 hagyma
3 gerezd fokhagyma
2 cm friss gyömbér
1 evőkanál kurkuma
1/2 teáskanál őrölt fekete kömény
1/4 teáskanál fahéj
1/4 teáskanál őrölt chili (vagy ízlés szerint)
1/2 teáskanál garam masala
2 paradicsom 
1 doboz paradicsom
250 ml kókusztej

a befejezéshez:

1 fej karfiol
1 teáskanál ghee
1 hagyma

1 cm friss gyömbér
1 gerezd fokhagyma

1/2 teáskanál őrölt görögszéna
1/2 teáskanál garam masala
1/4 teáskanál fekete mustármag
1 evőkanál paradicsompüré
250 ml kókusztej

ízlés szerint őrölt chili

a rotihoz:
200 g liszt
1 teáskanál sütőpor
1 evőkanál olaj


A curryhez szedjük rózsáira a karfiolt és főzzük sós vízben addig, míg félig megpuhul. Az alaphoz olvasszuk fel a ghee-t adjuk hozzá a fűszereket majd keverjük 5-6 percig. Ezután adjuk hozzá a kockára vágott hagymát, fokhagymát és gyömbért, illetve a kockára vágott paradicsomot, paradicsomkonzervet és a kókusztejet majd főzzük közepes lángon 15-20 percen keresztül. Ízesítsük sóval. Szűrjük le és tegyük félre. Ugyanabban az edényben olvasszunk újra gheet, adjuk hozzá a fűszereket és kevergessük néhány percig, majd hozzáadjuk a reszelt hagymát, gyömbért és fokhagymát és további 5-6 percig pároljuk a paradicsompürével együtt. Ekkor felöntjük az előzőleg leszűrt alappal. Hozzáadjuk a karfiolt és a kókusztejet és közepes lángon 15-20 percig főzzük. Ízesítsük sóval és chilivel. A rotihoz szitáljuk le a lisztet a sütőport és gyúrjunk puha, de ne ragadós tésztát kb. 140-150 ml vízzel és hagyjuk állni fél órát. Ezután vágjuk 6 egyforma darabra és nyújtsuk ki. A felső harmadát kenjük meg olajjal, és hajtsuk az olajos felét a közepére. A felső harmadát szintén megkenjük olajjal és a közepére hajtjuk. Ezután forgassuk el a rotit és ismételjük meg a hajtogatást újra. Hagyjuk letakarva pihenni egy negyed órát. Nyújtsuk vékonyra és forró serepnyőben süssük meg egyenként.
 


4 comments:

dizájnmenza said...

Nagyon like! A lilákat is beleraktad? Gyógyulgassál! Én szívesen adnék egy kis meleget!

Eva said...

Ó, de gyönyörűek ezek a karfiolok...no meg a képek is. Remélem meggyógyít ez a jó kis csípős curry. Jobbulást!
Ma kaptam üzenetet a szülinaposoktól, nagyon nagy sikere volt a csokimousse tortának. :-)

chriesi said...

@dizájnmenza: Nem, azokat nem, mert egyrészt sok lett volna, másrészt meg féltem, nehogy valami förtelmes színt produáljon. Köszönöm, rajta vagyok, itt gőzlög a tea...:)

@Eva: Óóó szuper, nagyon örülök! :)) Köszi! Én is nagyon remélem, tán sose voltam még megfázva nyáron. :S

Katucikonyha, said...

Gyógyulj meg gyorsan! Annyira gyönyörűek ezek a képek, hogy még így színesen a karfiolt is hajlandó lennék megenni, pedig abszolút tiltólistás nálam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...