Thursday, July 5, 2012

Céklás tart tatin rozmaringos kecsketúró "fagylalttal"

Az úgy volt, hogy nem tudtam eldönteni melyik céklából süssem a tart tatin-t. A fehér felé hajlottam inkább, de a karamell alatt nem érvényesült volna igazán. Jobb esetben is csak azt foghattam volna rá, hogy sárga cékla volt az alap. Abban viszont rögtön biztos voltam, hogy rozmaringos kecsketúró "fagyit" készítek mellé. Nem igazi fagyi ez, pusztán kecsketúró tejföllel megfagyasztva. Jó néhány céklás tart tatin-be futottam már mindenütt, viszont olyat sehol sem láttam még, amelyikhez vékonyra szeletelték volna a céklát. Nekem pedig az volt a célom, hogy egy elegáns és könnyű előétel legyen belőle. Azám, de szerintem desszertnek is megállja a helyét! Ehhez pusztán annyi a teendőnk, hogy édes omlós tésztát gyúrjunk alapnak és hagyjuk ki az ecetet. Egy kevés mézeskalács fűszerkeverék pedig remekül feldobja a céklát! A fehér céklát mindenképpen fel akartam használni és ekkor jött a málna! A maradék tésztát vakon elősütöttem és kecsketúrós krémet kanalaztam bele. Mellé pedig egy egyszerű céklasaláta került málnával. 


Hozzávalók:
a céklás tart tatin-hoz:
250 g liszt

125 g puha vaj
1 tojás
1/4 teáskanál só
1-2 evőkanál víz
2 darab 7 centis tart tatinhez:
1 kisméretű zsenge cékla

2 evőkanál barnacukor
1-2 csipet mézeskalács fűszerkeverék (pontosabban: fahéj, narancs- és citromhéj, kardamom, szegfűszeg, koriander és szerecsendió keveréke)
1 evőkanál málnaecet
1 evőkanál vaj

a fagyihoz:
100 g kecsketúró

50 g tejföl
100 g tejszín
1/4 teáskanál finomra vágott rozmaring
só, bors 


Szitáljuk le a lisztet és csináljunk egy mélyedést a közepébe. Tegyük a vajat, tojást és a sót a közepébe majd gyúrjuk simára. Szükség esetén adjunk hozzá vizet és tegyük a hűtőbe körülbelül 1 órára. A céklákat hámozzuk meg és gyaluljuk vékonyra. Egy serpenyőben karamellizáljuk a cukrot, öntsük fel az ecettel és amint elfőtt adjuk hozzá a vajat és a fűszerkeveréket, majd helyezzük bele a vékonyra szeletelt céklákat (ne fedjék egymást) és hagyjuk a tűzhelyen kb. 1 percre, míg a céklaszeletek láthatóan kicsit megpuhulnak. Rakjunk két kb. 7 centis desszertgyűrűt egy sütőpapírral bélelt tepsire és helyezzünk el benne két réteg céklát majd fedjük le vékonyra nyújtott tésztával. 200°C-ra előmelegített sütőben süssük 4-5 percen keresztül. Vegyük le a desszertgyűrűt és egy lapáttal óvatosan fordítsuk meg. A "fagyihoz" keverjük simára a kecsketúrót a tejföllel, ízesítsük sóval, borssal és rozmaringgal. Forgassuk bele a felvert tejszínt és fagyigépben fagyasszuk meg.


7 comments:

Adél (Afraa) said...

Ez eszméletlen jól néz ki! :)
Micsoda ízorgia, ááá

Katucikonyha, said...

Mindkettő állati jó, nem is választanék, a kecsketúró mellette meg kész bűnbeesés (egy vagonnyit meg tudnék enni, az biztos). :-)

Frau Paprika said...

Nagyon szépek, bármelyik most, azonnal!;)

chriesi said...

Áááá de klassz! Akkor ezek szerint még nem unjátok itt ezt a tömérdek céklát és kecsketúrót! Juhu! :)

Sarolt said...

A céklát nem lehet megunni:) Szuper, egész jól alakulnak a veteményesemben a különböző színű céklák, ki fogom próbálni!

Unknown said...

Ez a mézeskalács fűszer nagyon jól hangzik a céklához! Tényleg csak vastag szeletes receptek keringenek a neten? Így vékony szeletekre vágva a céklát szerintem sokkal ésszerűbb a tarte tatin.

chriesi said...

@Naspolya: Juj, de jó lesz neked saját céklát "szüretelni". :))

@Robi: Amennyire szétnéztem nem láttam vékonyat, persze ez biztos nem azt jelenti, hogy nincs, pusztán én nem találtam meg. :)) Ugye?? Szerintem is, sokkal finomabb és nem üti agyon, sőt a földes íze is elillan teljesen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...