Thursday, March 29, 2012

Fogasfilé babpürén szalonnahabbal és réparepcével

Végre valahára rászántam magam és a kosaramba tettem néhány szálat belőle. Évek óta kerülgetem egyébként, de valahogy egyáltalán nem érdekelt annyira, hogy vegyek is belőle. Mindig alaposan megnézegettem a boltban, de aztán visszatettem az előre bezacskózott zöldséget, mondván, hogy mi van ha nem ízlik, akkor mit csinálok azzal a nagy adaggal. Most azonban végre magam válogathattam annyit, amennyit szeretnék, így gyorsan megragadtam az alkalmat, hogy megismerkedjek a réparepcével vagy szép olasz nevén: cime di rapa. A pugliai konyha egyik jellegzetes hozzávalója, legismertebb réparepcés étel talán az a tészta, melynek receptjét megtaláljátok Dolce Vita blogjában. A fogást, amit hoztam, pedig Giorgio Locatelli inspirálta, bár csak annyiban, hogy babbal és szalonnával házasítottam össze a zöldséget. A babpürére fogasfilé került és szalonnahab, mellé réparepce és sütőben szárított pármai sonka.


 

Hozzávalók:
100 g szárazbab
1 teáskanál repceolaj
1 hagyma
1 gerezd fokhagyma
2 szál zellerszár
1 babérlevél
2 ág kakukkfű

100-150 ml szárnyas alaplé 
só, bors


Az előző este beáztatott babot főzzük vízben puhára, majd szűrjük le. Vágjuk kockára a hagymát, a fokhagymát vékony szeletekre és pároljuk üvegesre az olajban, majd adjuk hozzá a szeletekre vágott zellert, dobjuk rá a babot és a fűszernövényeket. Öntsük fel az alaplével és főzzül 7-10 percen keresztül. Ezután távolítsuk el a fűszernövényeket, pürésítsük és ízesítsük sóval és borssal. Szükség esetén adjunk még hozzá alaplevet, ha túl sűrű lenne. Esetleg egy darabka vajjal is dobhatunk az állagán.


50g füstölt szalonna
150 ml szárnyas alaplé
50 ml tejszín

 Serpenyőben pirítsuk meg a kockára vágott szalonnát, majd öntsük fel az alaplével és főzzük magas hőfokon 5-7 percig, majd adjuk hozzá a tejszínt és főzzük újabb 5 percig. Szűrjük le és botmixerrel habosítsuk.


4 comments:

Kati said...

Na nekem most egyszerre két új dolgot mutattál be:réparepcéről nem hallottam eddig soha, a szalonnahab, pedig azt hiszem soha nem jutott volna az eszembe, de tetszik az ötlet, el is mentem, törtpaszulyhoz tökéletes lesz:)Köszi

Moha said...

Réparepce nekem is újdonság, milyen íze van, mire hasonlít?
Ja, és szegény fogasfilével mi történik, mert az kimaradt a leírásból?

chriesi said...

@Kati: Mmm törtpaszuly, de szeretem! :)

@Moha: Erőteljes brokkoliíz. Szegényt csak megsütöttem a bőrén, só, bors.

Kriszta said...

Szia! Most lehet kicsit off leszek, nem pont a post-hoz kapcsolódó, de Húsvéti játékra hívtalak. Szívesen olvasnám, mit ajánlasz a húsvéti asztalra. Ha van kedved nézz be hozzám!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...