Monday, February 20, 2012

Vérnarancsos-málnás sült cékla saláta

Kezdenek elszaporodni a saláták, ami az amolyan ímmel-ámmal elkezdett diétának köszönhető, persze nem kell megijedni lesz itt rengeteg sütemény és másféle nyalánkság. Erre a hétre például rögtön kettőt terveztem, remélem időm is lesz rájuk. No, de térjünk vissza a lényegre! Szerintem még rengeteg bőrt le lehet húzni a cékla-vérnarancs duóról, és biztosak lehettek benne, hogy le is fogom! Valahol hallottam, hogy a cékla és a málna nagyszerű kombináció. Eddig pusztán azért nem próbáltam ki, mert télen, amikor rengeteg cékla fogy itthon, akkor ugye nincs málnaszezon. Amikor meg csak úgy roskadoznak a polcok a friss málnától sosem jut eszembe a cékla. Ma úgy gondoltam üsse kő és vettem egy zacskó fagyasztottat. A salátához az öntet vérnarancsléből, málnaecetből és rozmaringból keveredett össze. Mellé pedig grillezett juhsajt dukált friss kenyérrel, valamint frissen reszelt torma és pirított fenyőmag dobta fel.



Hozzávalók:
személyenként:
2 kisebb cékla és 2 vérnarancs

20-30 g málna
1 teáskanál pirított fenyőmag
40-50 g juhsajt
1 darab friss torma
az öntethez:
1 vérnarancs leve
3 evőkanál repceolaj
2 evőkanál málnaecet
1 ág rozmaring
1-2 teáskanál rózsavíz
só, bors





A céklát süssük meg fóliába csomagolva, tehetünk mellé ízlés szerint ánizst, fekete vagy római köményt. A juhsajtot forró serpenyőben süssük 1-2 percig az egyik oldalon, míg aranybarna lesz, majd fordítsuk meg és fél perc után tegyük az előkészített kenyérszeletre. Az öntethez keverjünk össze mindent, adjuk hozzá a finomra vágott rozmaringot majd ízestsük sóval és borssal. A vérnarancsot filézzük, majd keverjük össze a cikkekre vágott sült céklával és locsoljuk meg az öntettel. Szórjuk a salátára a málnát, a pirított fenyőmagot és reszeljünk rá friss tormát.


 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...