Thursday, February 23, 2012

Spaghetti szardellás húsgombóccal

Az egészről Gabojsza tehet! Volt neki ugyanis egy bejegyzése, ahol történetesen szardellás húsgombócot készített. Elterveztem, hogy jól megfőzöm majd én is valamelyik nap vacsorára. Aztán hol időm, hol hús nem volt. Ma viszont, amolyan lazításként a tegnapi sütemény után, gondoltam ebédre tökéletes lenne egy adag spaghetti húsgombóccal. Sosem  csináltam még, egyrészt azért mert évekig rá sem tudtam nézni a paradicsomos tésztára, másrészt pedig valahogy mindig inkább bolognait főztem. Most azonban a hétvégi fűszervaj miatt megmaradt egy fél konzervnyi szardella, így már nem volt visszaút. Bár nem követtem teljesen Gabojsza receptjét, mert az én gombócomba került kapribogyó és oregánó. A paradicsomszószt pedig csillagánizs, szegfűszeg és koriander teszi izgalmassá.




Hozzávalók:
a húsgombóchoz:
500 g darált marhahús
50 g zsemlemorzsa
1 ág friss oregánó vagy 1/4 teáskanál szárított
1 hagyma
1 teáskanál olívaolaj
8 szardella filé
1 citrom reszelt héja
2 teáskanál kapribogyó
só, bors
a szószhoz:
500 g passata
1 evőkanál olívaolaj
1 hagyma
1 sárgarépa 
2 szál szárzeller
1 nagy gerezd fokhagyma
100 ml fehérbor
1 darabka csillagánizs
2 szegfűszeg
1/4 teáskanál koriandermag
1 maroknyi fekete olívabogyó
1 teáskanál sherryecet 
1 ág kakukkfű
1 babérlevél
1 csokor friss bazsalikom
só, bors


A húsgombóchoz vágjuk apróra a hagymát és pároljuk üvegesre az olajon, majd adjuk hozzá az oregánót. Adjuk a hagymát, zsemlemorzsát, szétnyomkodott szardellát, kapribogyót és citromhéjat a darált húshoz. Dolgozzuk jól össze és ízesítsük kevés sóval, borssal. Formázzunk diónyi golyókat és süssük meg forró serpenyőben. A szószhoz reszeljük le a hagymát, sárgarépát és szárzellert majd olívaolajon pároljuk puhára. Adjuk hozzá a fokhagymát, fűszereket (ezeket érdemes becsomagolni, hogy aztán könnyű legyen kiszedni), kakukkfüvet és babérlevelet. Majd dobjuk rá a húsgombócokat és öntsük fel a fehérborral. Amint elfőtt a bor, adjuk hozzá a passata-át, a fekete olívabogyót és főzzük 15-20 percig. Ekkor ízesítsük sóval, borssal, sherryecettel. Tegyük bele a bazsalikomot és hagyjuk állni 5-10 percig. Tálalás előtt távolítsuk el a bazsalikomot és a fűszereket.


3 comments:

Eva said...

Fincsiiiiiii!!!!! :-))

Katucikonyha, said...

Ez valami durván jó lehet.

chriesi said...

Vooolt! :)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...