Wednesday, November 2, 2011

Barna sörös marharagu

Egy megfázás sosem jön jókor, de most igazán várhatott volna egy hetet, mert annyi, de annyi mindent terveztem, és erre most minden jól elcsúszott. Persze egy ilyen kis semmiség az embert nem tartja vissza a főzéstől, de új dolgokkal kísérletezni nem igazán érdemes. Már három napja nem érzek se ízeket, se illatokat. Éppen ezért tegnap úgy gondoltam, főzök valami erőteljesízű ebédet, így mindent bedobtam, amit csak találtam. Igaz, a marhahúsból mást terveztem és nem is épp raguba való darab volt, de spontán jött az ötlet, úgyhogy nem volt megállás. A ragu mellé vargányás polentát főztem, de az egyébként fantasztikus aromájú gombából sem éreztem semmit. Hiába reméltem, hogy igazi ízorigában lesz részem. Nem lett, úgyhogy, amint meggyógyultam újra terítékre kerül.





Hozzávalók: 
300 g marhahús (comb, lapocka vagy lábszár)
1 ek olaj 
1 ek kukoricakeményítő
1 sárgarépa
2 szál zellerszár
1 paradicsom
1 hagyma
1 gerezd fokhagyma
300-400 ml barna sör
1 babérlevél 
2 ág kaukkfű
2 szem szegfűbors
1 szegfűszeg
1 kis darabka fahéj
1 marék apró hagyma
só, bors

A kockára vágott marhahúst sózzuk, borsozzuk, meghintjük keményítővel és forró olajban megpirítjuk, majd félretesszük. A paradicsom héját és magját eltávolítjuk, majd a többi kockára vágott zöldséggel és a fokhagymával együtt megpároljuk az olajban. Hozzáadjuk a húst, a fűszereket és fűszernövényeket, majd felöntjük a sörrel és 160°C-on a sütőben megpároljuk. 21/2-3 óra elég, hogy megpuhuljon a hús. Fél órával mielőtt elkészül adjuk hozzá az apró hagymát, tálalás előtt pedig szükség esetén ízestük sóval, borssal. 


5 comments:

Katucikonyha, said...

De kár, hogy nem sokat éreztél az ízéből, nagyon jó lehetett! Majd legközelebb! :-)

Bianka said...

Nagyon-nagyon finom. Imádom

chriesi said...

Bizony, lesz ismétlés! :)

Petra said...

Ezt mindenképpen ismételned kell, valóban ízorgia lehet! A marhahús ízesítése is nagyon tetszik, de a mellé tálalt vargányás polenta hmmm...:)))

chriesi said...

Erre a hétre be is van tervezve, pont jó ebben a nagy hidegben. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...