Wednesday, April 13, 2011

Spárga velouté, barna vajban konfitált rombuszhal és fehérborhab

Végre, végre a hétvégére kibújt az első adag helyi spárga. Azóta már kétszer volt az ebéd főszereplője, egyszer levesként, egyszer pedig hollandi mártással.

Ma viszont kísérletezni támadt kedvem. Az ételt a nyers spárgák élénk lila színe inspirálta, először a spárga velouté-ba akartam csempészni egy lila burgonyát, de akkor túlságosan is dominált volna a lila szín, így pedig szerintem feldobja a tányért, és ami a legfontosabb a spárga íze sem keveredik. A velouté-hoz gyűjtöttem egy adag spárgavéget és héjat, amiből aztán annyi vízzel ami éppen ellepte, egy csipet cukorral és nagyon kevés citromlével amolyan alaplevet főztem. Ezzel
öntöttem aztán fel a vajon salottával együtt párolt spárgát. A halat ezúttal barna vajban konfitáltam, majd tálaláskor egy könnyű fehérborhabbal koronáztam, az ételt pedig barna vaj, citromolaj és pörkölt mogyoró tette teljessé.

Hozzávalók:
20 g vaj
1 salotta
150 ml fehérbor
100 ml hal alaplé
só, bors

Olvasszuk fel a vajat és pároljuk puhára a kockára vágott salottát. Öntsük fel fehérborral és főzzük 2/3-ára. Ekkor öntsük hozzá az alaplevet és főzzük a felére. Szűrjük le, adjuk hozzá a tejszínt, ízesítsük és habosítsuk fel egy mixerrel.

5 comments:

Frau Paprika said...

El sem tudom mondani, mennyire vágyom már a spárgára, de itt a budapesti áprilisban várok még.;) Nagyon szép a fotó, a kompozíció, tetszik, tetszik... :)

Unknown said...

Tetszik a lila színből eredő párosítási és tálalási ötlet, szerintem nagyon jól mutat!

Csibe said...

Hmmm, elárulok egy titkot...még soha nem készítettem spárgás ételt :o
:))

Eszter said...

Szuper jó lett!

chriesi said...

@Frau Paprika: Lassan már biztos ott lesz. Itt azt mondták, hogy két héttel korábban indult a szezon.

@Beatbull: Köszi! :)

@Csibe: Komolyan? Óóó ezt bizony pótolni kell.

@Eszter: Köszönöm!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...