Tuesday, January 13, 2009

Csirke curry á la Johann Lafer

Mielőtt még elkezdtem volna főzni, persze nem állítom hogy tudok, még messze vagyok attól, de legalább az úton. Szóval akkoriban ugye nekem is kerültek zacskós dolgok, főleg szószok az asztalomra, olyan 17-18 éves koromban. Aztán elkezdtem anyukám receptjeit megfőzni és idővel ezt meg azt kipróbálni, míg nem végleg szakítottam a zacskós "ételekkel" és társaival. Viszont nagyon hiányzott a curry, amit akár kenyérre kenve is megettem volna, de annyit mégsem ért meg, hogy megvegyem a pici piros kis zacskót, így továbbra is csak vágyakoztam. Most viszont rátaláltam erre a receptre, amivel bármikor csillapítani tudom az e fajta curryre való vágyam, arról nem is szólva hogy fényévekkel finomabb. Én tettem még hozzá egy jó adag kurkumát is mert elég színtelenke volt, na meg chilit.

Hozzávalók:
400 g csirkemell
3 ek. világos szezámmagolaj
2 ek. szójaszósz
2 tk. curry fűszerkeverék
1 gerezd fokhagyma
1 alma
2 ek. vaj
1 salotta hagyma
3 ek. curry fűszerkeverék
1 gerezd fokhagyma
250 ml csirkealaplé
150 ml tejszín
só, bors

Vágjuk a csirkét kockára, sózzuk és marináljuk egy órát a szezámmagolajból, szójaszószból, curry fűszerkeveréből és fokhagymából készített lében. Melegítsük olajat és süssük meg benne a csirkét de csak annyira, hogy a közepe még nyers legyen majd tegyük a sütőbe 10-15 percre vagy amíg aranybarna nem lesz 100°C-on. Melegítsünk vajat, adjuk hozzá a felvágott hagymát, fokhagymát, almát, curry fűszerkeveréket és pirítsuk majd öntsük fel húslevessel és tejszínnel és főzzük felére vagy amíg besűrűsödik. Szűrjük le, keverjük hozzá a húst, ízesítsük sóval, borssal.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...