Wednesday, November 4, 2009

Ízrobbanás!

Van egy könyv. Nem, ez nem csak egy könyv, hanem Gordon Ramsay Háromcsillagos séf című remekműve. Pár napja érkezett meg. Egyszerűen eszméletlen! Az első gondolatom természetesen az volt: mindent, de mindent meg kell főznöm! Vagy legalábbis megpróbálom...! Szóval végig fogom főzni magam rajta. Kivéve azokat a recepteket amelyekben ton-, kardhal és csiga van.


Szerencsés voltam, mert a múlt héten még sikerült megkaparintanom néhány St. Pierre paradicsomot, most már biztosan az idény utolsó darabjait. Egyébként is mindig sokkal több paradicsomot veszek, mint tervezem. Úgy véltem ez volt a tökéletes pillanat ahhoz, hogy elkészítsem az első ételt a könyvből: hideg paradicsom consommé spárgával, zöldborsóval, paradicsom concasséval és bazsalikommal.


A spárgát kihagytam, mert ugye annak most nincs szezonja. És a consommé? Nos, soha életemben nem kóstoltam még ehhez foghatót! Igaz, hogy készítettem már fehér paradicsomhabot, így van fogalmam róla milyen ízű a fehér paradicsomlé. A consommé óriási tűzijátékként robbant szét a szánkban. Mellesleg csupa szokványos dologból készül mint a bazsalikom, fokhagyma, sárgarépa, zeller, hagyma, tárkony, kakukkfű és így tovább. Az elkészítése sem ördöngösség! A zöldségeket feldaraboljuk, rádobjuk a paradicsomokat, ízesítjük és paradicsomlével összefőzzük. Leszűrjük, lehűtjük és a "tisztító keverékkel" újra forrásig hevítjük. Az eredmény? Egy csodálatos paradicsom consommé.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...