Monday, June 15, 2009

Mentás borsóleves pármai sonkával

Gyakran ha nincs elég időm az ebédfőzésre, szívesen választok egy receptet Gordon Ramsay Fast Food című könyvéből. Már jó ideje nagyon kíváncsi voltam a zöldborsó-menta kombinációra, de bevallom nem hittem el, hogy finom lehet. Magam sem értem miért idegenkedtem ennyire tőle, mert bizony kár volt! Sokszor akartam már kipróbálni, de mindig csak toltam és toltam, míg végre ma meggyőztem magam. Sokatok számára már nincs ebben semmi újdonság, de nekem ez az új kedvenc ízkombinációm! A leves pedig fantasztikusan finom!



Hozzávalók:

2 ek olíva olaj, plusz a tálaláshoz
4 szelet pármai sonka
só, bors
egy marok mentalevél, olyan 6 szár
500 g zöldborsó, friss vagy fagyasztott
200 g crème fraîche



Melegítsük meg az olajat és magas hőfokon süssük meg a sonkát, úgy hogy jól megszórjuk friss borssal, majd tegyük félre és itassuk le róla a felesleges olajat. Olyan fél liter sós vizet forraljunk fel és adjuk hozzá a mentát, valamint a borsót és főzzük 2-3 percig. Szűrjük le és tegyük félre a vizet. Mixerben pürésítsük a mentát a borsóval és a víz egy részével. Adjunk hozzá olíva olajat, crème fraîche-t és tálaljuk a sonkával.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...