Friday, February 27, 2009

Végre megtaláltam!

Már nagyon régóta keresem a számomra tökéletes pizzát. Sokféle létezik, én a 3 mm vastag nápolyi mellett teszem le a voksomat. Erre a pizzára helyi készítmények kerülnek mint bivaly mozzarella és San Marzano-i paradicsom, én most bébiarticsókát és pármai sonkát választottam valamint egy kevés gombát. Havonta egyszer nyitja meg kapuit a helybeli pizzás, de hát kinek van kedve azt mindig kivárni. Tény, hogy megéri mert életem legfinomabb pizzáját eddig, ott ettem, bár mióta ráleltem erre a receptre bármikor magam is elkészíthetem, mert bizony simán versenyre kel vele, sőt! Egyetlen különbség a tetejére csurgatott olívaolaj, ami mérföldekkel finomabb annál, amit jelenleg használok, de még most is keresem az igazit. Remélhetőleg hamarosan rátalálok, mert rábukkantam egy boltra ahol kedvemre kóstolhatom sorra az olajokat, így már csak a pénztárcám kell megtölteni és irány az olívaolajok birodalma. Amikor egy hétig egy Michelin-csillagos étteremben kóstolgathattam a profikonyha levegőjét, felejthetetlen találkozásom volt egy üveg görög olívaolajjal, fantasztikus volt ízre, színre. Nem az a borsos erős ízű, mindenféle-fajta olívaolajokból összekevert akármi, hanem egy aranyszínű csoda. No, de vissza a pizzához. Abszolút kedvenc szakácsom, Giorgio Locatelli könyvében bukkantam rá, a számomra tökéletes pizzára, bár bevallom elég sokáig tartott míg felfigyeltem rá, mert a teljesen elmélyültem a könyv sokszínű történeteinek bűvöletében. Most kerek sütiformával szaggattam a pizzát, hogy hasonlítson Locatelli pizzette-jére, na már amennyire... Persze tévedés azt hinni, hogy otthon olyan pizzát tudunk készíteni, mint egy igazi olasz pizzériában, hiszen képtelenség 480 fokosra melegíteni a sütőnket, de ha van kövünk amin megsütjük az már fél siker!


Hozzávalók:
375 g liszt
200 g langyos víz
4 ek olívaolaj
10 g friss élesztő
10 g só
a szószhoz:
200 g konzerv paradicsom
1 ek olívaolaj
1 gerezd fokhagyma
egy markonyi friss bazsalikom
1/4 tk oregánó
egy csipet cukor
só, bors



A szószhoz melegítsük fel az olajat, adjuk hozzá a szeletekre vágott fokhagymát és pirítsük aranybarnára, adjuk hozzá a bazsalikomt, majd öntsük rá a paradicsomot és nyomkodjuk szét. Forrjuk fel, majd szűrjük le és főzzük olyan sűrűségűre, hogy a pizzára jól rá tudjuk kenni. Ízesítsük cukorra, sóval, borssal és oregánóval. Tegyük félre kihűlni.


A tésztához keverjünk össze minden alapanyagot, és kb tíz percig dagasszuk. Ezután az ujjainkkal nyomkodjuk téglalap alakúra, majd 8 ujjunkat használva nyomkodjunk bele lyukakat és hatjsuk be felülről a feléig, és alulról is, majd nyomkodjunk bele újra lyukakat az ujjunkkal és hajtsuk be újra. Én ezt háromszor szoktam megismételni. Ezután takarjuk le a tésztát és hagyjuk 20 percig pihenni. Ha letelt vágjuk megfelelő darabokra és tegyük legalább 4 órára a hűtőbe, de semmiképp sem hosszabb ideig mint 8! Melegítsük a sütőnket a legmagasabb fokozatra egy órával a pizza elkészítése előtt, majd süssük meg őket.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...