Saturday, August 9, 2008

Dobjuk fel a fish 'n' chips-et!

A terv az volt, hogy fish 'n' chips-et készítek ebédre, de vendégek toppantak be, és nem szerettem volna azzal kínálni őket, legalábbis nem a megszokott módon. Ezért gyorsan kiötlöttem valamit: sör helyett bort tettem a tésztába, és szalmakrumplit sütöttem és hogy színt hozzak az ételbe, ezért zöldségekkel tálaltam.


Hozzávalók:
4 szelet tőkehal
240 g liszt
250 ml fehérbor
2 tojás
2-3 ág kakukkfű
só, bors
200 g szalonna

250 g zöldbab
1 répa
150 g zöldborsó
zöldség alaplé
1 citrom leve

citromos bors
burgonya
olaj


Főzzük elő a zöldbabot sós vízben. Olvasszuk fel a vajat és süssük a szalonnát ropogósra, majd tegyük félre. Dobjuk a serpenyőbe a szeletelt répát, zöldborsót és a zöldbabot. Öntsük fel a zöldségeket alaplével és főzzük addig, míg az egész elpárolog. Ízesítsük citrommal és citromos borssal, majd keverjük hozzá a szalonnát. Keverjük össze a tojássárgájákat a liszttel, borral, kakukkfűlevelekkel, sóval és borssal. Ezután forgassuk bele a felvert tojásfehérjét. A halakat sózzuk, borsozzuk és forgassuk bele a tésztába majd süssük ki bő olajban. A burgányát vágjuk vékony csíkokra és süssük ki olajban.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...