Friday, July 18, 2008

Risotto al Radicchio

Ötletem sem volt, hogy mi legyen a vacsora, mikor hirtelen eszembe jutott, hogy van egy radicchio a hűtőben. Mivel már rég ki szerettem volna próbálni a vörösboros risotto-t, ezért fogtam egy hagymát és elkezdtem pucolni...


Hozzávalók:
1 hagyma
2 szál zellerszár

250 g risotto rizs
500 ml vörösbor
300 ml zöldség alaplé

1 radicchio
frissen reszelt parmezán

olívaolaj
só, bors


Reszeljük le a hagymát és a zellerszárat. Hevítsünk olívaolajat és dinszteljük meg rajta a lereszelt zöldséget. Adjuk hozzá a rizst és forgassuk át, hogy mindenhol befedje az olaj. Egy másik fazékban hagyjuk gyöngyözni az alaplevet a borral. Öntsük fel a rizst borral, ha elfőtt, adjunk hozzá egy merőkanálnyi bor-alaplé keveréket és keverjük az egészet folyamatosan. Ha elfőtt ismételjük meg a folyamatot, addig míg el nem készül a rizs. Az utolsó adag alaplé előtt adjuk hozzá a felszeletelt radicchiot, sózzuk, borsozzuk. Ha elkészült keverjük bele a parmezánt és ízlés szerint hideg vajat.

2 comments:

Dolce Vita said...

: )) megtaláltalak! A nick nevedet ismertem, csak a blog nevét nem. Nagyon jó receptek vannak, főleg az tetszik, hogy sok-sok helyi dolgot is megmutatsz.
Ehhez a recepthez csak egy kis javaslat, nagyon finom ha a radicchiót már a rizzsel együtt odateszed főzni, nem csak a végén kerül bele

chriesi said...

Örülök, hogy megtaláltál! :) Húúú de rég nem főztem már ilyet. Köszi a tippet, a jövő héten szerintem elkészítem megint. Tegnap a risottod isteni lett!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...