Thursday, October 15, 2009

Marhamájkrém

Máj? Nos, vagy szereted, vagy utálod. Én szeretem, mindegy hogy csirke, marha vagy borjú. Gyerekkoromban imádtam a májkrémes kenyeret, főleg szőlővel együtt. Igaz akkoriban annyira nem is érdekelt hogy mi van abban a konzervben. Aztán persze később miután felfedtem magam előtt az összetevők listáját, rá se bírtam többet nézni. Helyette friss májat vettem inkább és megsütöttem. Nem titok, már jó páran elregélték előttem is, hogy mennyi oda nem illő összetevő van a májkrémekben, sőt olyannal is találkoztam már, amiben májnak nyoma se volt, hanem élesztő volt a fő alapanyaga. Durva, nem? Azokról nem is szólva, amelyek ugyan láttak májat, de rendkívül alacsony százalékban. Nos, most már ha májkrémre vágyom, akkor magam készítem. Igazán nem nagy dolog és legalább tudom, hogy ebben tényleg máj van és nem hulladék! Most kevés friss vargányagombát is tettem bele. Mellé Flat-Cat sütőtökös kenyért készítettem, annyit változtattam rajta, hogy a felébe tökmagos pestot tettem, amihez a tökmagot kevés zsályával és tökmagolajjal kevertem.



Hozzávalók:
200 g marhamáj
1 hagyma
75 g vaj
majoranna (szárított)
kakukkfű (friss)
Portói bor
só, bors

Olvasszun egy evőkanál vajat, és pirítsuk üvegesre a kockára vágott hagymát. Adjuk hozzá a májat, a fűszereket a só kivételével, a bort és süssük meg. Ezután pürésítsük, majd a vajat is keverjük bele. Ízesítsük sóval, borssal. A tetejére tehetünk tiszított, olvasztott vajat. Tegyük 3-4 órára a hűtőbe, de másnap a legfinomabb!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...