Tuesday, May 14, 2013

Spárgás burgonyasaláta füstölt pirospaprikás durbinccsal

Még mindig nem sikerült úgy összehangolnom a dolgokat, hogy szegény blogra több idő jusson, pedig nagyon igyekszem! Mindenesetre most elhoztam nektek az aktuális kedvencem, amit egyszerűen nem tudok megunni! Annak is egy részét, méghozzá a zöldspárgát magos mustáros öntettel. Mióta elkezdődött a szezon már nagyon sokszor összedobtam. Egyébként pedig mondhatni most szinte csak spárgán élünk: hol klasszikusan holland mártással, máskor citromos szószban tésztával, vagy csak úgy nyersen, mindegy, csak spárga legyen! Húúú, hogy mennyire fog hiányozni, ha véget ér a szezon, de szerencsére még jó néhány hétig élvezhetjük ezt a csodás zöldséget. Ebben a salátában bazsalikom és chili dobja fel a zöld spárgát, a hal meg amolyan ráadás, ha többre vágyunk, mintcsak egy salátára.


Hozzávalók:


500 g salátának való burgonya
300 g zöld spárga
1 lilahagyma

1 chili
4-5 retek
1 csokor bazsalikom
4 evőkanál hidegen sajtolt repceolaj
1/2 citrom leve
2 teáskanál magos mustár
ízlés szerint chilipehely

bors




A burgonyát megfőzzük és még melegen meghámozzuk. Közben a spárga végét letörjük (pontosan annyi fog letörni belőle, mint amennyi a fás rész) és forró, sós vízben 2-3 percig főzzük, majd leszűrjük. A retket, lilahagymát és a ízlés szerinti mennyiségű chilit vékony karikára vágunk. Az öntethez simára keverjük az olajat a citromlével, mustárral és sóval, borssal valamint chilipehellyel ízesítjük. Az öntethez adjuk a felvágott burgonyát, a spárgát, retket, chilit, lilahagymát és a bazsalikomot majd összekeverjük. Langyosan tálaljuk. A halat beirdaljuk (lehetőség szerint nem túlhalászat által veszélyeztett fajt válasszunk!) sózzuk, borssozzuk és füstölt pirospaprikás lisztben megforgatjuk majd bő olajban aranybarnára sütjük.



5 comments:

zazálea said...

akkor a szombati ebédünket már tudom. pipa :)

chriesi said...

Juj remélem ízleni fog, majd tessék megírni! :)

PO said...

Plusz pont a füstölt paprika használatáért! Te milyet használsz?

chriesi said...

Ó köszönöm! Spanyolt és te? Láttam, hogy árulnak már magyart is, de mikor otthon voltam, nem futottam bele sajnos.

PO said...

Én még nem találtam magyart, ami kereskedelmi forgalomban van. Saját magam készítettem és azt használom. Ebben az évben sokkal többet fogpk készíteni, jó visszajelzések jöttek a gasztrobaráti körből.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...