Thursday, March 21, 2013

Csicsókás tészta zsályás petrezselyem-kesudió pestoval

Az idei szezonban koránt sem volt olyan gyakori vendég a csicsóka a konyhámban, mint én azt szerettem volna. Ennek az az oka, hogy a legtöbbször igencsak aszott példányokkal találkoztam az árusoknál, a boltokról már nem is beszélve. Most azonban, így a szezon végéhez közeledve egy termelői boltocskában sikerült olyan friss példányokra szert tennem, melyet pusztán pár órája szedtek csak fel. Gondoltam, hogy valamivel megünneplem, így jött a tészta ötlete. Igazából törökmogyróból terveztem hozzá a pestot, mert istenien kiegészítik egymást, hogy azt ne mondjam, ezek ketten bizony egymásnak termettek! Viszont nem volt itthon, így aztán kesudiót használtam, amivel szintén remek párost alkottak! 




Hozzávalók:
a csicsókás tésztához:
260-300 g csicsóka
200 g durumliszt


a zsályás petrezselyem-kesudió pestohoz:
150 g petrezselyemzöld
100 g kesudió
50 g parmezán
5-7 zsályalevél
10-12 evőkanál olívaolaj

frissen őrölt bors



A sütőt előmelegítjük 200°C-ra. A csicsókákat fóliába csomaguljuk és 15-20 perc alatt megsütjük. Ha a csicsóka langyosra hűlt, akkor félbe vágjuk és kikaparjuk a belsejét. Nekem ebből a mennyiségből 140 g püré lett. Ehhez a 140 grammhoz aztán hozzáadtam a lisztet és a sót, majd simára gyúrtam. Tésztagéppel ízlés szerinti vastagra nyújtjuk és olyan formára vágjuk, amilyenre szeretnénk.


A pestohoz a kesudiót 1 és fél - 2 perc alatt a 200°C-os sütőben megpirítjuk. Közben folyton legyünk résen, mert pillanatok alatt megéghet! A petrezselymet alaposan megmossuk és megszárítjuk. A parmezánt lereszeljük és a több hozzávalóval együtt pürésítjük. Sóval és frissen őrölt borssal ízesítjük.

A tésztát gyöngyöző vízben megfőzzük és még melegen összekeverjük a pestoval. Parmezánforgáccsal, kesudióval megszórva tálaljuk.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...