Tuesday, October 30, 2012

Sós földimogyorós-csokoládés keksz

Tél közeledtével jól esik az embernek egy meleg leves, utána pedig valamilyen édes második fogás ebédre, ugye? Nem tudom, hogy ti hogy vagytok ezzel, de én ilyenkor mindig az édességgel kezdem, aztán jöhet a sós. Sőt, gyermekkoromban nagyon szerettem mondjuk a sós pálcikát csokoládéval együtt nassolni. Van még néhány ilyen kattanásom, ezért is sütöttem most ezt a sós földimogyorós-étcsokoládés kekszet.



Hozzávalók:
kb. 30 darabhoz

125 g hajdinaliszt

125 g liszt
175 g vaj
50 g cukor
2 teáskanál vaníliakivonat
1 tojás

70 g sós földimogyoró
100 g ét- vagy tejcsokoládé


A sütőt előmelegítjük 180°C-ra. A puha vajat habosra keverjük a cukorral, vaníliakivonattal, majd hozzáadjuk a tojást és simára keverjük. A földimogyorót és a csokoládét durvára vágjuk, de használhatunk csoki cseppet is. A lisztet a kikevert vajas-tojásos masszára szitáljuk, hozzáadjuk a földimogyorót és a csokoládét és simára gyúrjuk. Kb. 3-4 centis hengert formázunk és olyan fél centis darabokra vágjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük és azt ujjainkkal szétnyomjuk. Kb. 10 percig sütjük.


5 comments:

Alexa Christi said...

Szerintem nem vagy egyedül! :)
Jó kis recept, a képek pedig csodásak, mint mindig!

NYAMMM said...

Mesés kép! Szuper keksz! Mi kell még? Te a konyhába, hogy ilyeneket süss nap mint nap:) Nekem ma pont leves volt az ebéd és tényleg előtte csúszott le a kekszem is, bár az nem volt ilyen jó.

Katucikonyha, said...

Nagyszerű, együtt a sós mogyoró és a csokoládé,nyami! Haha, ropi + nutella + gyerekkor. :-)))

Judyt said...

Nekem egyik kedvenceim voltak a mogyis háromszögek, amiket egyszer családi banzájra csináltam :) Ezt lehet,hogy már holnap tesztelem, úgyis kell vmi vendégségbe. Hajdinaliszt helyett sima liszt, vaniliakivonat helyett vanilarúd?

Jah, és megcsináltam múltkor a narancsos kuglófokat muffinként, nálam bejött ;)

chriesi said...

@Alexa: Az biztos! :) Köszi!

@Nyammm: Igyekszem, igyekszem. :) Köszönöm!

@Katuci: Hehe :))

@Judyt: :) Persze mehet a sima liszt a hajdnialiszt helyett, meg a vaníliarúd is. :) De jó, örülök!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...