Tuesday, January 10, 2012

Vaníliás mille feuille

Ahhoz képest, hogy nem akartam sütni, szépen keresztbe tettem magamnak a leveles tésztával. Persze végezhette volna sós ételben is, de azért a krémes, az krémes és egyszerűen bűn lett volna kihagyni. Ugye, igazam van?! Viszont az a helyzet, hogy nem hallgattam a receptre és vékonyabbra nyújtottam a tésztát, mint azt kellett volna. Ezért aztán hamarosan ismételni fogok, már csak azért is, mert látnom kell a különbséget! No és igazán remek kifogás, egy újabb leveles tészta recept kipróbálására.



Hozzávalók:
leveles tészta
500 ml tej
100 g cukor
4 tojássárgája
45 g kukoricakeményítő
1 vaníliarúd
tejszín





Kaparjuk ki a vaníliarudat (kettőt használtam, mert túl vékonykának tűnt) és forraljuk fel a tejet a rúddal és a kikapart magokkal. Közben keverjük össze a tojássárgájákat a cukorral (házi vaníliacukrot használtam) és a keményítővel. Ha a tej felforrt öntsük egy részét folyamatos kevergetés mellett a tojássárgájás keverékre, majd öntsük vissza az egészet a maradék tejhez (érdemes szűrőn át visszaönteni).  Közepes hőfokon főzzük fel és kevergessük kb. 2 percig, majd öntsük egy tálba. Szűrőn keresztül szórjuk meg a tetejét porcukorral, így nem fog megbőrősödni, amíg hűl. Ha kihűlt mérjük le és keverjünk hozzá harmadannyi felvert tejszínt. A leveles tésztát nyújtsuk 2 cm vastagra (!). Helyezzük egy sütőpapírra, majd fedjük le egy másikkal, helyezzünk rá egy rácsot. A rács és a papír közé pedig két dugót, hogy ne nyomja a tésztát. Süssük
180°C-os sütőben kb. 20-25 percig, vagy amíg megbarnul.



2 comments:

Csibe said...

Egyetértek, tényleg bűn lett volna kihagyni :))

Vera said...

hmmm...hmmm...hmmmm de rég ettem. talán utoljára Párizsban :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...