Tuesday, April 14, 2009

Rebarbarás wähe

Legnagyobb meglepetésemre kedvenc farmeremnél friss rebarbarára bukkantam. Mivel pont ott volt ő is a boltocskában, elmondta hogy épp aznap reggel vágta, a szezon első rebarbaráját. Természetesen azonnal lecsaptam én is egy adagra!

Szinte rögtön tudtam mit fogok készíteni: svájci wähe-re esett a választásom, amit ha nagyon muszáj akkor a quiche-hez lehet hasoníltani. Nyugat-Svájcban viszont a tejszínes-tojásos keverék nélkül készítik, csak ugy mondhatni üresen, a gyümölccsel és a tésztával. A berni Zibelemärit-ről, vagyis hagymapiacról sem hiányozhat, mégpedig "Zibele"- Kuchen formában. Visszatérve a wähe-hez, vannak sós és édes változatai, leginkább szezánális gyümölcsöket használnak hozzá, s persze ne felejtsük a sajtosat sem! Az alap vajas, omlós tészta, de mivel maradt egy adag levelestésztám, én így azt használtam helyette.

Hozzávalók:
400 g rebarbara
5-7 ek cukor (vagy több ha igazán édesen akarod)
200 ml tejszín
2 tojás
2 tk. keményítő
darált mogyoró


Egy lapos tortaformát béleljünk ki a tésztával, majd szórjuk meg darált mogyoróval. A megtisztított rebarbarát keverjük össze a cukorral majd öntsük rá a tejszín, keményítő és tojás keverékét. Süssük 20-25 percig 180°C-on. Tálaljuk langyosan, vagy hidegen.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...