Thursday, May 10, 2012

Rebarbarás ketchup

A rebarbarával is úgy vagyok, mint a paradicsommal, mindig túlvásárolom magam belőle. De olyan nagyon jó, ha van mihez nyúlni és ha hirtelen elkap a vágy, hogy pitét süssek akkor semmi akadálya. No, és így biztosítva van, hogy idén is főzzek lekvárt, mert az már-már kötelező! Tegnap inspirációra éhesen kutattam rebarbarás receptek után, amikor belefutottam ebbe. A címnél tovább aztán nem is jutottam az olvasásban, helyette inkább a konyhába indultam és belevágtam. Mondanom sem kell, ha rebarbara akkor a portói bort nem szabad kihagyni! És a narancsot sem. Egyébként tartozom egy vallomással, nem szeretem a ketchupot. Szerintem több, mint egy evőkanálnyi nem fogy el nálunk egy év alatt, sőt! Viszont ez bejött, mert olyan más, nem is tudom. Próbáljátok ki és variáljátok a fűszereket, ahogy kedvetek tartja.



Hozzávalók:
300 g rebarbara
250 g passata (passzírozott paradicsom)
2 salotta
1 gerezd fokhagyma   
3-4 evőkanál barnacukor (ízlés szerint)
70 ml portói bor
40 ml eperecet vagy sherry ecet
1 babérlevél
1/4 teáskanál koriandermag
1 csillagánizs
2 szegfűszeg 
1 narancs
só, bors

A rebarbarát, hagymát és fokhagymát kockázzuk fel. A fűszereket csomagoljuk muszlinba vagy tegyük tealabdába. Tegyük a hozzávalókat egy lábosba, reszeljük rá a narancs héját és adjuk hozzá a levét. Főzzük fel az egészet és hagyjuk közepes lángon kb. 30 percet főni. Ezután távolítsuk el a fűszereket és pürésítsük. Ízesítsük sóval, borssal esetleg cayenne-i borssal.


7 comments:

Unknown said...

Én sem vagyok ketchup-rajongó - mondjuk leginkább azért, mert már egyszerűen túl édes. Egy jó kis fűszeres paradicsomkrém viszont jöhet. Így rebarbarával különösen izgalmasan hangzik - gondolom grillezett sültekhez ideális lehet.

chriesi said...

Én mindig hadilábon álltam a főtt paradicsommal, azért ma már tudok értékelni egy jó tésztát paradicsommártással. Viszont a ketchup az már más. Bizony, sültekhez szerintem is szuper lesz,azért is csináltam, mert ez a hétvégi terv, már a grillezés.

ehran said...

Hú, ez most nekem nagyon jól jött, köszi, épp rebarbarás előételben gondolkodtam, de a paradicsommal való összepárosítás nem jutott eszembe.

chriesi said...

De jó! :) Tegnap főztem egyébként rebarbarás paradicsomlevest is. Szerintem nem rosszak együtt.

Csibe said...

Ah ez nagyon tetszik! Kösziiii!

kamrapolc said...

Fantasztikusan néz ki! És úgy is hangzik! :)

chriesi said...

Örülök, hogy tetszik!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...